5206
Sök

Byta instrumentbelysning + kromringar ?!

* Studerande *
563 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Hej!

Har en E39-a (M) där jag funderar på att byta instrumentbelysning (Diodlampa 12V W5W) samt sätta in kromade instrumentringar.

Undrar helt enkelt om någon utav er har någon tidigare erfarenhet? Svårighetsgrad etc?

Har aldrig tidigare"demonterat/monterar" bakon instrumentpanelen, har dock läst lite i "Haynes instr.bok".

Samt tror ni någon bilverkstad eller bilmekaniker kan göra jobbet åt en? (Så jag slipper allt pillande & huvudbry).

Tack på förhand!
Senast redigerat av Ljepone (4 januari 2012)

1 335 Inlägg
31 januari 2012
De är nog rätt enkelt att göra själv, bara värma limmet runtom sen ta bort å sätta dit ringarna. Jag e sugen på göra desamma på min, fixa kromringar sen ledbel bakom i blått så man får de lite "modernare" inne i bilen smile hur gjorde du som då?

B5 #001

* Studerande *
563 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
Har inte utfört / satt dit dem än. Tänkte göra det i början utav februari (avställt fordon).

Fann dock denna video > http://www.youtube.com/watch?v=l4tCRo35Acg & http://www.youtube.com/watch?v=Z0kkjzFfg_M  (finns ett flertal beroende på serie/modell).

Jag har dock "snap-on" kromringar, så jag slipper hålla på & limma. Angående instrumentbelysningen så måste jag leta rätt på de "typer" utav rätt lampdioder big_smile
Senast redigerat av Ljepone (31 januari 2012)

1 335 Inlägg
31 januari 2012
Ja där ser man! Jag tror de bara finns snap-on ringar. De me limmet tänkte ja om man ska bort med plastet på instr panelen. Nästan bättre å bara ta lös hela sen ta in den och fixa inomhus ist, såg till å me på videon att han gjorde de i mörkret tongue

B5 #001

1 335 Inlägg
31 januari 2012
Jag har samma prob där, ingen aning om vad för typ av lampa som sitter bakom instr panelen tongue

B5 #001

* Studerande *
563 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
F-Tar skrev:
Jag har samma prob där, ingen aning om vad för typ av lampa som sitter bakom instr panelen tongue

Jag vände mig till BmW Bavaria här i Stockholm. De bad mig komma in för en check.

1 335 Inlägg
31 januari 2012
Äh så seriös ska vi inte va för nå smålampor, går o kolla lätt själv eller bara fråga här/googla wink

B5 #001

Sök