3064
Sök

Magnat mono edition 1400 w + 2x 12" jbl gt5 spelar dåligt

21 761 Inlägg
5 januari 2012
10 mm2 kabel funkar om längden inte är mer än typ 5 meter, det teoretiska spänningsfallet vid 350 W är dock "på gränsen" enligt mig. Manualen säger att 10 mm2 är ett minimum, det verkar ju vettigt. Glassäkringar kan som sagt ge dålig kontakt, men sånt ser du direkt med en spänningsmätning direkt på stegets plint som jag skrev förut. smile

37 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Nej faktiskt inte hmm

6 851 Inlägg
5 januari 2012
jag skulle gissa på några saker..utan att veta såklart.
Men antingen dålig jord, antingen bak till steget, eller så är jorden dålig från batteriet till karossen.
Dålig/trasig säkring

Men vad har du får inställningar på din CD? Har du bassboost på i den? några konstiga förstärkningar tex. Hiwaysound eller liknande?

37 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
TT-Avant skrev:
jag skulle gissa på några saker..utan att veta såklart.
Men antingen dålig jord, antingen bak till steget, eller så är jorden dålig från batteriet till karossen.
Dålig/trasig säkring

Men vad har du får inställningar på din CD? Har du bassboost på i den? några konstiga förstärkningar tex. Hiwaysound eller liknande?

Har bassboost och så har jag subwoofer inställning, tycker det låter konstigt att jag ska ha dålig jord när jag prövat ett kraftigare steg än det här och så funkar det klockrent och inte det jag har, en annan sak hur grov ska + å - kablarna vara från steget till basen?

21 761 Inlägg
6 januari 2012
Mät spänningen med motorn igång och endast stereon påslagen på ganska hög volym, inga andra strömförbrukare (tex fläkt, extraljus) ska vara igång. Gör en jämförande mätning direkt på batteriets poler för att se om spänningen skiljer sig markant. smile

37 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Mät spänningen med motorn igång och endast stereon påslagen på ganska hög volym, inga andra strömförbrukare (tex fläkt, extraljus) ska vara igång. Gör en jämförande mätning direkt på batteriets poler för att se om spänningen skiljer sig markant. smile

Om det är stor skillnad vad ska man göra då smile? Tänkte mäta imorgon smile

6 851 Inlägg
6 januari 2012
STÄNG AV BASSBOOST!!!

Kraftigare eller ej låter ja vara osagt. Men man ska inte bara gå på antal "Watt eller Wrms" då man INTE direkt kan jämföra steg åt.

37 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
TT-Avant skrev:
STÄNG AV BASSBOOST!!!

Kraftigare eller ej låter ja vara osagt. Men man ska inte bara gå på antal "Watt eller Wrms" då man INTE direkt kan jämföra steg åt.

Har ingen bassboost igång

6 851 Inlägg
6 januari 2012
i CD spelaren? du skrev ju det innan?

37 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
TT-Avant skrev:

Jag har den inställningen i min stereo men jag sa aldrig att jag använde den :p

6 851 Inlägg
6 januari 2012
skreddan skrev:
TT-Avant skrev:

ah..missuppfattade det då, solly..

37 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
TT-Avant skrev:
skreddan skrev:
TT-Avant skrev:

ah..missuppfattade det då, solly..

Inga problem.. Funderar starkt på att lämna tillbaka det men dem sa att dem inte kunde ta tillbaka den för att jag använt den men ändå så sa dem att den skulle orka driva ut mins basar helt

6 851 Inlägg
6 januari 2012
bättre du försöker få dem att få bukt med din installation. som sagt, har en kännsla av att något är galet där..

21 761 Inlägg
6 januari 2012
skreddan skrev:

I så fall är det dålig kontakt någonstans på vägen, tex säkringen eller själva hållaren. Jorden, som TT-Avant skrev, är också en möjlighet. smile

Förresten, du får inte skrämma TT-Avant på det där sättet (med bassboost). Tänk på hans hjärta. wink

37 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
skreddan skrev:

I så fall är det dålig kontakt någonstans på vägen, tex säkringen eller själva hållaren. Jorden, som TT-Avant skrev, är också en möjlighet. smile

Förresten, du får inte skrämma TT-Avant på det där sättet (med bassboost). Tänk på hans hjärta. wink

Haha jo jag ska kika upp det imorgon vad det kan vara för fel smile

Tack för all hjälp smile

6 851 Inlägg
6 januari 2012
Drönirettab skrev:
skreddan skrev:

Ja vafan..tänk på att jag är gamal nog för att kunna vara pappa till många här inne wink

1 045 Inlägg
6 januari 2012
steget där kommer aldrig orka driva ut basarna,, dock borde det orka driva basarna ok,

nog tycker jag det är dåligt av butiken att inte kunna hjälpa eller ta tillbaka steget, dom har ju ändå svamlat i rekommendationen. mest troligt kan dom inget om biljud och kollat på max watt och chansat villt.

Sök