Citera

Bosse-buss
7 januari 2012 · 210 Inlägg

När man klickar citera borde bara vad skribenten i fråga citeras, inte även den han citerade. Det blir bara jobbigt med alla citat som hela tiden läggs på varandra ju mer det citeras.

På en del andra forum fungerar det som jag föreslår.

Jo det går att välja vad som ska citeras men vi är lata och bara klickar citera och då blir det som det blir med kommentarar som blir långa som ösregn med innehåll som inte har med vad som citeras att göra.

Senast redigerat av Bosse-buss (7 januari 2012)

chrizz Administratör
7 januari 2012 · 11 783 Inlägg

Bosse-buss skrev:
När man klickar citera borde bara vad skribenten i fråga citeras, inte även den han citerade. Det blir bara jobbigt med alla citat som hela tiden läggs på varandra ju mer det citeras.

På en del andra forum fungerar det som jag föreslår.

Jo det går att välja vad som ska citeras men vi är lata och bara klickar citera och då blir det som det blir med kommentarar som blir långa som ösregn med innehåll som inte har med vad som citeras att göra.

Det är möjligt att göra så säkert med lite pill, men man måste då gå in och tolka inlägget och vad som finns där och utifrån det avgöra vad som ska citeras och inte.

Att ta med allt kan tyckas som överkurs, men faktum är att det bidrar till att sammanhanget behålls och att det blir lättare att följa diskussionen. Sen tror jag inte att citeringen går i oändlighet, dvs endast ett begränsat antal nivåer behålls. Jag är osäker på hur många det är, men 2-3 nivåer tycker jag nog inte är orimligt att behålla vid varje citat.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang