Nu ska ni få en klurig (säkert lätt) fråga. Jag har en ny stereo i bilen. Men för att kortfatta en lång historia; jag hade en stereo som remoten var pajj på så fick "fulkoppla" den till direktström istället via stereon. Om jag fatta min kusin rätt som gjorde detta. Men! Nu när jag vill ha in en hel och ny stereo som ligger just nu remot-kabeln lös.
Titta på bilden här och sedan läs min fråga nedanför;
Ni ser den svarta lilla klumpen( sockelbit eller va de heter) och remote-kabeln. VART fasen ska den sitta?! Killen satte den i "bruna klippset ni ser på blå/gråa kabeln" men då självklart funkade bara slutsteg/basen och sådant där bak, när tändningen va igång men inte när bilen var igång. Så frågan är, vart ska den söta lilla remote kabeln sitta? (jag förstår mig aldrig på EL)
så slapp jag dra genom hela bilen och hålla på, bara skarva på en befintlig kabel i bagaget och va nöjd Kan ju även köra kabel direkt på batteriet med en switch om man vill kunna stänga av steget men ändå lyssna på stereon
på sterion ska det sitta märkt på kablarna (oftast är det en BLÅ) kabel som är remot.. alt om du har som jag dvs att remoten sitter tsm med låg/hög nivåkablarna ..
jag e så smart o tänker så smart. Efter att jag tänkt ett bra tag och haft diskution med halva sverige så kom jag faktiskt på svaret själv haha Men tack så mycket !