3 september 2006
Trådstartare
Tack för alla svar!
Alltså fritidsbatteriet är rätt så nytt, bara nån vecka gammalt och det är kopplat med ett skiljerelä. Så jag utgår från att det inte ska vara nåt fel på det. Jag har som sagt pga vädret inte försökt att felsöka så mycket, har inte ens försökt med startkablar från nån annan bil än.
Men det jag tycker är konstigt, är att jag har ju bara laddat fritidsbatteriet. Varför i herrans namn laddas då ordinarie batteriet ur? (om det nu är det som har hänt)
En annan fråga jag har är ju, som jag nämnde i tidigare inlägg, att jag har hört tendenser till dist och HU:n har börjat "blinka" och dö i takt med musiken när jag drar på ibland. Kan detta bero på att det är för lite "kräm" kvar i batteriet. För jag hade inte dom problemen när jag nyss hade installerat grejorna. Eller beror det på nåt annat. Har funderat på om generatorn inte hänger med, nu när det är två batterier att att ladda upp. Kan detta stämma?
Hela stereosystemet är för övrigt kopplat av ett företag, så jag antar att allt ska vara ordentligt kopplat, tänker mest på om det är jorden som spökar när det gäller "blinkningarna" på HU:n. För det är väl typiskt problem när jorden inte är ordentligt dragen?
Tack igen! Hoj!