R6 Gocart stulen 2/9 vid race i Jönköping

SpeedFirE ICA-nisse
3 september 2006 · 143 Inlägg

Inte min, men delar kanske kan dyka upp när man minst anar det, så håll ögonen öppna!

Ett par bilder:
http://www.zatzy.com/attachment.php?att … &stc=1
http://www.zatzy.com/attachment.php?att … &stc=1

Kardanaxel skrev:
Hjälp mig!!!!
Projekt R6 cart är stulet!!

Jag och ett gäng från klubben var uppe i Stava (Ödeshög) i dag på en väldigt trevlig liten motorträff där vi gjorde reklam för klubben. Jag hade med mig min gocart. På vägen hem åkte vi genom Jönköping och fastnade tillslut på parkeringen vid finnvedens lastvagnar där det var stor samling. Där är det många som kommer fram och pratar och vi snackar om carten och även om attitude. Sedan bär det av till Torsvik för rejs. När vi kommer dit ställer jag, Nordqvist och fredrik 100 meter ifrån starten för att jag skulle slippa krångla mig in med släpet bland alla bilarna. Jag ställde mig ijämte en bil och Fredrik jämte mig och David ijämte släpet. Det var med andra ord inspärrat trodde vi...
Sedan gick vi och kollade på rejset. Vi stod mest utmed vägen och hade jag vänt mig om just när de stal gocarten så hade jag sett när dom åkte därifrån..!! Det var så nära.
När polisen kommit och avbrutit rejset gick vi tillbaks till bilarna och jag får se att släpet är borta...!!!!! De tog allså hela släpet rätt upp och ner! Vi letade sedan i flera timmar i Jönköping och en radie på någon mil utanför men utan resultat. Polisanmälan är givetvis gjord!

Nu hoppas jag att vi kan hjälpas åt att hålla koll efter den. Och även sprida detta vidare till så många forum som ni kommer på, Även MC-forum. Håll även koll på annonser som handlar om en R6 motor -99. Den är svetsad på flera ställen i blocket så den är lätt att identifiera! Även bromsoken kanske kan komma ut. De är från en R1:a och det ena oket är skavt på yttersidan av kolvhuset (blå eloxering där)

Nu lite mer konkret info:

Släpet: Reg nr. OLE 004 Det är ett Gisebosläp, vanligt äldre, galvat med rödbrun text har jag för mig.

Släpet satt vid stölden kopplat på en Mörkblå Volvo V40.

Gocarten:
För er som inte har sett den så är det en 60cm förlängd gocart. Ramen är väldigt förstärkt och betår av fackverk på sidan. Ramen är vit. (Blå på vissa ställen under om man skrapar dän den dåliga biltemafärgen) Plasten är röd. Det sitter ett rätt stort attitude-klistermärke på varje sida.
Motorn är från en Yamaha R6 -99. Det sitter ett elsystem på som är halvt inkopplat. Det sitter insugstrattar på från marklund. Motorblocket är delvis svetsat. Det är ilagt en bit på kamkedjehuset och även lite innuti själva huset. Motorfästet ovanför är uppbyggt utav svets. Så motorn är lätt att identifiera!
Det satt även väldigt fina bromsok från en R1:a på. De är svarta med blå-eloxerade lock till kolvhusen.

Det finns mycket bilder i denna tråden på hur den ser ut:

http://forum.attitudemotorclub.com/viewtopic.php?t=6011

Gocarten var inte klar och absolut inte körbar! Dock så var motorstart planerad imorgan! Något som jag sett fram emot sedan november...

Hjälp som sagt till att sprida denna informationen vidare!
Ni kan nå mig på: 073 61 904 61 eller 036 63085

/Axel Byrmo

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang