11546
Sök

Montering av basar i E30

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 september 2006
Trådstartare
Hej, undrar hur det skulle fungera att montera basarna i hatthyllan eller blir det några jobbiga resonanser/utsläckningar?? Hade även planerat att luta basarna framåt bilen... Alltså inte bara direkt i hyllan utan bygga sen seriös ny hylla i MDF och seriös låda under det... Gillar inte ljudet av att spela genom ryggstödet:(

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 september 2006
Trådstartare
Ingen som provat?

514 Inlägg
6 september 2006
Tycker det låter konstigt att det ska bli annat "ljud" i basarna om du monterar dom i hatthyllan. Tror inte direkt det är var de är monterade som spelar in, blir nog inte nån direkt skillnad att montera dom i hatthyllan eller bygga upp så att de spelar mer framåt osv. En bas ska helst vara delen neråt vid kanske 80hz och dom tonerna ska man inte kunna placera var dom kommer ifrån, ej heller att ett ryggstöd skall påverka ljudet nåt nämnvärt.

Det som gäller om man vill ha bra ljud är en riktig låda som är anpassad för basarna smile Just i e30 modellen så har jag märkt att det oftast spelat bäst med basarna riktade bakåt i skuffen oxå, då får vågorna en liten längre väg att vandra.

Aje har jag skrivit utav mig lite allafall, hoppas det var till nån hjälp och att du får till nå ljud med basarna smile

//Sonny

old volkswagens never die they just get lower

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 september 2006
Trådstartare
Jo delningen har jag koll på... Delar kanske vid 100 istället, så kan man låta midarna jobba lit lättare... Jo men de brukar bli seriöst när jag håller på så det e ingen fara.... Tack iaf

Sök