5549
Sök

Koppla bas och 6.9or

5 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
Ok enkel fråga från en amatör hur kopplar jag en dubbel bas och 6,9or...Just nu funkar det rätt ok med ett steg men kan man köra så? Jag vill inte ha tävlingsljud men så bra jag kan få wink

Det enda som jag inte fick att fungera var tyvärr remoten så jag bryggade +en för att kolla om steget var sönder men allt startade. Men jag fick inget riktigt tryck i grejerna.

Har 2 st 12" gas basar och 2 st 6,9 gas...Och kopplat det i ett steg just nu. Men är lite besviken på ljudet.

5 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Funkar det i längden att köra med 1 steg eller måste jag ha 2 för att få bra ljud? Tänkte om det räcker om jag köper ett riktigt fett steg till allt. Eller behöver jag 2 steg för basarna och 6,9orna?

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
12 januari 2012
Det är svårt att hjälpa när man inte vet va de är för saker du har. Men har du ett 4 kanals steg som går att bryggkoppla på 2 utgångar, så kan du brygga till basen, ochsedna köra 6.9erna på dom två andra utgångarna.

Har du ett två kanals steg och försöker bryggkoppla och sedan seriekoppla allt kommer de inte orka. Sammt att de blir bara tokfel, bå basen kräver en effekt och 6,9erna en annan.

Har du ett monosteg med bra effekt så kommer du förmodligen he sönder 6,9erna och basenkommer låta okey eventuellt.

Sedan finns de 3 kanals steg som bland annat DLS har gjort. Som är byggda för ett frmasystem och en lättare bas.

Men de jag rekomenderar att du gör är att du kollar med någon du kännar,och ser va du har gjort för något. Låter lite som du kanske inte vet exakt va du håller på mig. Men svaret om du behöver 2 stag för att driva kalaset är nej. Men best om du har 2. Annars om effekten räcker så kolla på ett 3 kanslas steg,

Hoppas de va lite till hjälp iaf

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

5 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Du har helt rätt jag kan få fram ljud men vet inte vad jag gör :p

Ska kolla vad jag har för steg så får  vi se om du eller nån annan kan hjälpa mig mer .Vet att det är ett gammalt philips steg iaf men kan inte nr just nu..

Tack för  responsen iaf smile

1 314 Inlägg
12 januari 2012
Hehe vet hur de va, alla är vi grön i början smile
Vad har du för huvudenhet? Många spelare kan faktiskt driva 6.9er utan steg. Kopppla 6.9erna till orginalspelaren. Och brygga steget eller koppla bara in de om du har ett monosteg. Men hjälp skadar ju aldrig heller.

ProjektTråden min

3 187 Inlägg
12 januari 2012
sebbanboy14 skrev:
Det är svårt att hjälpa när man inte vet va de är för saker du har. Men har du ett 4 kanals steg som går att bryggkoppla på 2 utgångar, så kan du brygga till basen, ochsedna köra 6.9erna på dom två andra utgångarna.

Har du ett två kanals steg och försöker bryggkoppla och sedan seriekoppla allt kommer de inte orka. Sammt att de blir bara tokfel, bå basen kräver en effekt och 6,9erna en annan.

Har du ett monosteg med bra effekt så kommer du förmodligen he sönder 6,9erna och basenkommer låta okey eventuellt.

Sedan finns de 3 kanals steg som bland annat DLS har gjort. Som är byggda för ett frmasystem och en lättare bas.

Men de jag rekomenderar att du gör är att du kollar med någon du kännar,och ser va du har gjort för något. Låter lite som du kanske inte vet exakt va du håller på mig. Men svaret om du behöver 2 stag för att driva kalaset är nej. Men best om du har 2. Annars om effekten räcker så kolla på ett 3 kanslas steg,

Hoppas de va lite till hjälp iaf

sällan ett 4 kanals steg är stabilt i 2 ohm bryggat, (vilket det blir om han bryggar med 2 basar med enkel 4 ohms spole), så en bas/kanal är det som gäller.
Senast redigerat av big-jepp (12 januari 2012)

3 187 Inlägg
12 januari 2012
Pikej skrev:
Ok enkel fråga från en amatör hur kopplar jag en dubbel bas och 6,9or...Just nu funkar det rätt ok med ett steg men kan man köra så? Jag vill inte ha tävlingsljud men så bra jag kan få wink

Det enda som jag inte fick att fungera var tyvärr remoten så jag bryggade +en för att kolla om steget var sönder men allt startade. Men jag fick inget riktigt tryck i grejerna.

Har 2 st 12" gas basar och 2 st 6,9 gas...Och kopplat det i ett steg just nu. Men är lite besviken på ljudet.

detta är som sagt helt omöjligt att svara på utan att veta vilket ditt steg är.

559 Inlägg
12 januari 2012
Hej
Vad är det för Gas 12" basar? och vad är det för slutsteg?
Men hur som helst skulle jag kört 6x9" på huvudenheten och basarna på steget.

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook

5 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Ok vad jag fattar så går det att få bättre ljud med ett 4kanals steg? Jag har nog ett 2 kanals som jag kopplat ihop me 2 basar och 2 6.9or...Ska ut o kolla vad det är för modell av steg jag har..

3 187 Inlägg
12 januari 2012
Pikej skrev:
Ok vad jag fattar så går det att få bättre ljud med ett 4kanals steg? Jag har nog ett 2 kanals som jag kopplat ihop me 2 basar och 2 6.9or...Ska ut o kolla vad det är för modell av steg jag har..

då har du kopplat fel..

1 314 Inlägg
12 januari 2012
big-jepp skrev:
Pikej skrev:

då har du kopplat fel..

Hehe har du ett kvåkanals steg och de inte är för vekt så driv basen med det. Och så kopplar du 6.9erna till din huvudenhet.

ProjektTråden min

5 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Tjena igen.....Grabben har köpt ett 4 kanalssteg nu...Ska man koppla in båda lågnivå kablarna i steget. Ska ju fortfarande köra dubbel bas och 6x9 or med steget. Har en ny jvc stereo och remoten verkar inte fungera. Blåvita kabeln (elantenn remote) ger inte signal verkar det som.

Sök