Mds AC-3 steg i protection mode

Danskjefel Badluck Bandits
14 januari 2012 · 31 Inlägg

Jo som sagt så är steget i protection mode och detta hände under lite spelning i garaget, spelade på bra men plötsligt slog den bara över till protection mode, har kollat säkringarna i steget/även byttat dom även kollat säkringen fram, kopplade även 2 andra steg och dom spelade på utan problem.. har även testat bryta strömmen helt genom att plocka ur steget och koppla loss batteriet men så snart tändlingen slås på går steget direkt till protection mode..

Basen är 12" som jag inte kommer ihåg märke på just nu men ligger på 450w om jag inte minns helt fel..

Min fråga är då vad kan ha gått fel och är det kört med steget ?

"det är inte lönt att grubbla på saker ovanför ditt medvetande"
Volvo 945 Polar "Ursus maritimus" (1996)
Volvo 244 DL "Gubernator" (1987)
Futopia Stockholm Streetrace Crew
14 januari 2012 · 160 Inlägg

Danskjefel skrev:
Jo som sagt så är steget i protection mode och detta hände under lite spelning i garaget, spelade på bra men plötsligt slog den bara över till protection mode, har kollat säkringarna i steget/även byttat dom även kollat säkringen fram, kopplade även 2 andra steg och dom spelade på utan problem.. har även testat bryta strömmen helt genom att plocka ur steget och koppla loss batteriet men så snart tändlingen slås på går steget direkt till protection mode..

Basen är 12" som jag inte kommer ihåg märke på just nu men ligger på 450w om jag inte minns helt fel..

Min fråga är då vad kan ha gått fel och är det kört med steget ?

Prova att lossa lågnivå kablarna och högtalarkablarna ur steget och prova. Se även över jordpunkten till steget, sitter den som de ska i karossen?

Fortsätter steget att protecta så är nog risken att de är trasigt.

Senast redigerat av Futopia (14 januari 2012)

Danskjefel Badluck Bandits
14 januari 2012 · 31 Inlägg

Jordpunkten är flyttad och den är nu ordentligt jordad, kollat över alla kablar men när jag slår på tändningen så går steget till protection mode direkt..

"det är inte lönt att grubbla på saker ovanför ditt medvetande"
Volvo 244 DL "Gubernator" (1987)
Volvo 945 Polar "Ursus maritimus" (1996)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
14 januari 2012 · 2 307 Inlägg

Ja va tror du..

Extremt högkvalitativa saker MDS...

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
F-sjostrand
15 januari 2012 · 143 Inlägg

Hade ett mds ac-4 steg innan som gjorde samma sak.. Kolla allt jag kunde, fick lämna in steget till mds, och dom byta några transistorer, eller vad det nu var... Enligt många andra är det ett vanligt fel att ac stegen gör såhär, så mitt tips är, köp nytt steg! Kommer kosta dig mycket mindre.

Lancia A112 Junior "Lilla blå" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang