Xenonkonvertering

kontra
16 januari 2012 · 76 Inlägg

Hejsan

Tänkte xenonkonvertera min 9-3 Aero -02. Tänkte fråga om någon vet om jag behöver canbus eller om det går bra att köra utan?

Tackar på förhand!

MammDiin
17 januari 2012 · 2 019 Inlägg

kontra skrev:
Hejsan

Tänkte xenonkonvertera min 9-3 Aero -02. Tänkte fråga om någon vet om jag behöver canbus eller om det går bra att köra utan?

Tackar på förhand!

Går väl att ta bort en lampa som du tänkte konvertera och kolla vad den tycker om det...

kontra
17 januari 2012 · 76 Inlägg

MammDiin skrev:

kontra skrev:
Hejsan

Tänkte xenonkonvertera min 9-3 Aero -02. Tänkte fråga om någon vet om jag behöver canbus eller om det går bra att köra utan?

Tackar på förhand!

Går väl att ta bort en lampa som du tänkte konvertera och kolla vad den tycker om det...

Du menar asså om ja plockar bort en H4 lampa ifram, startar bilen, och om den varnar har jag canbus?

MammDiin
17 januari 2012 · 2 019 Inlägg

kontra skrev:

MammDiin skrev:

kontra skrev:
Hejsan

Tänkte xenonkonvertera min 9-3 Aero -02. Tänkte fråga om någon vet om jag behöver canbus eller om det går bra att köra utan?

Tackar på förhand!

Går väl att ta bort en lampa som du tänkte konvertera och kolla vad den tycker om det...

Du menar asså om ja plockar bort en H4 lampa ifram, startar bilen, och om den varnar har jag canbus?

Ja det borde väl säga till att lampan är ''sönder'' (borttagen) om du har Canbus.

NMI
17 januari 2012 · 1 045 Inlägg

på saab skulle jag stoppa canbus dom är väldigt känsliga,, ibland måste man ha canbus + motstånd för att det ska fungera bra.

BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
PWalliN
22 januari 2012 · 238 Inlägg

Garanterat CAN bus på din saab, läste att de flesta nyare än -00 har de smile

Volvo 965 3.0 24valve "3Liters manuell" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang