Honda prelude kamremsbyte

Min0lta
17 januari 2012 · 441 Inlägg

Hej har en honda prelude 2.0liters tysk import 93 årsmodell.

Så är det nu att den har rullat 21k mil, men så hittar jag inget i servis boken om att remmen är bytt eller så.
Jag är inte kunnig när det gäller med kamrem, men någon som vet ngn billig firma, eller någon här i skåne som är jävligt på det på honda bilar! jag har matrialet, men om någon är är manad att byta den, får ju så klart cash för det smile

tackar för svar //mvh Robin

Honda civic "Jane" (1996)
Alex-s Bakhjulskrafs
21 januari 2012 · 1 479 Inlägg

det är ju inte så svårt att göra själv

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Min0lta
21 januari 2012 · 441 Inlägg

mk2_power skrev:
det är ju inte så svårt att göra själv

vågar dock int ge mig på det! har aldrig gjort det innan, och sen ska balans axel remen ochså bytas!

Honda civic "Jane" (1996)
Alex-s Bakhjulskrafs
21 januari 2012 · 1 479 Inlägg

jag kan fixa beskrivning på demontering och montering inklusive bilder om det hjälper wink

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Min0lta
21 januari 2012 · 441 Inlägg

mk2_power skrev:
jag kan fixa beskrivning på demontering och montering inklusive bilder om det hjälper wink

okok ja gör det tack  du smile

Honda civic "Jane" (1996)
Min0lta
22 januari 2012 · 441 Inlägg

Bullet--- skrev:
Det enda jobbiga med bytet av kamremmen är att få loss remhjulet på vevaxeln, dem brukar sitta som in i. Får du bara loss den är det ganska simpelt. Trots allt en sohc maskin.
Sen är det bara att markera eller anteckna hur den gamla remmen satt så det blir enklare vid montering.
sen angående balansaxelremmen, så sitter det inga balansaxlar på 2,0 liters motorerna till accord/prelude vilket jag gissar på är F20A4, F20A5 el. F20A7 motorn.
Är du säker på att det är 2,0 och inte 2,3? Även kallad H23A2, den är en dohc med balansaxlar.

hmm okok, naje jag vågar inte ge mig på det hmm det är en f20a4 motor, jag fick bara reda på att där skulle vara en balansaxel på den!

Honda civic "Jane" (1996)
Min0lta
22 januari 2012 · 441 Inlägg

Bullet--- skrev:
Rätt simpel motor isåfall när det gäller mekaniken, påminner om en civic sohc motor. Det jobbiga kan ju vara att få av remhjulet jag nämde.

okok, men har hittat en verkstad nu som ska göra det så smile så den lämnas in på tisdag nästa vecka ! tongue

Honda civic "Jane" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang