18 januari 2012
Trådstartare
Hej,
Det är såhär att jag tänkte köpa bil och jag har blivit väldigt fäst vid Hyundai coupé från 99-00, dem med de 3 runda hålen vid framlyset. Jo såhär är det, i väntan om att min drömbil ska komma upp på blocket till vettigt pris och gärna någorlunda nära så tänkte jag samla på mig lite tillbehör som jag vill ha i bilen. Alltså ett fint ljudsystem.
Problemet är nu bara att jag inte har en aning om vad det är för tum på högtalarna som sitter i bilen original. Hade nämligen tänkt byta ut dem mot värstingar och sedan slänga i ett par 6x9" extra på hatthyllan där bak ihop med en 12" bas rakt under.
Skulle även vilja ha lite tips om vilket slutsteg jag ska ha. Har hittat ett fyrkanals jag tänkte använda till högtalarna, men sen är frågan vad jag ska ha för slutsteg till basen. Skall jag köpa ett 1-kanals till basen eller ett 2-kanals eftersom jag i framtiden funderar på att köpa en till likadan bas och dra dem till samma slutsteg?
Kom med förslag!
Tänkte köra på JVC's DRVN-serie. Både högtalare, bas, slutsteg och stereo.
De erbjuder de här storlekarna på högtalare: 4", 5.25", 6.5" och 6x9"
Högtalarna hade jag tänkt fälla in i originalhålen. 6x9"orna hade jag tänkt sätta på hatthyllan där bak, och 12" basen, (basarna), hade jag tänkt ha i bagaget i en hemmabyggd låda.
Förslag på placering av slutsteg? På baslådan eller på annat lämpligare ställe?
Tack på förhand!
Timmy