Kan jag Trimmad Min Mitsubishi Lancer 1992??

LancerKing
18 januari 2012 · 50 Inlägg

Tjena, jag har precis fått min körkort big_smile och jag har lite frågor som min första bil fick jag en mitsubishi Lancer 1992

och tänkte om jag kunde trimmad den för jag frågade kompisar dom säger det kommer går upp bara 2-4hk max är det sant som dom säger?

finns det något svensk sida det dom säljer bodykit till Min bil? jag har letar men hitta ingen kanske någon vet en bra hemsida?

min bil har ingen chans för en turbo i motorn eller hur?

engolf
18 januari 2012 · 3 235 Inlägg

vad är det för motor i den?
Till 4G13 oh 4G15 finns vassare kammar att köpa på ebay t ex för en rimlig peng, sen ställbart kamaxeldrev, lättad vevaxelremskiva, extraktor mm, då kan man få upp effekten lite.

LeafBox Lat Perfektionist
18 januari 2012 · 6 359 Inlägg

Men det är ju inte värt tongue

Det du nämnde där kostar väll, ptschaa, minst 7k.
Är 15-25hk värt 7k+?

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
A_Karlsson
18 januari 2012 · 537 Inlägg

man kan ju alltid psykologtrimma, dvs sätt på öppet filter och ta bort en ljuddämpare så den låter lite sportigare så känns det som den går bättre tongue

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
LancerKing
18 januari 2012 · 50 Inlägg

engolf skrev:
vad är det för motor i den?
Till 4G13 oh 4G15 finns vassare kammar att köpa på ebay t ex för en rimlig peng, sen ställbart kamaxeldrev, lättad vevaxelremskiva, extraktor mm, då kan man få upp effekten lite.

hmm det vet ja inte riktig big_smile får tar redan på det men jag tänker trimmad så menar jag på ett billigt sätt. t.ex chippa den?

LancerKing
18 januari 2012 · 50 Inlägg

LeafBox skrev:
Men det är ju inte värt tongue

Det du nämnde där kostar väll, ptschaa, minst 7k.
Är 15-25hk värt 7k+?

för dyrt för så lite hk

jag håller med dig

men om ja kommer någonsin betala så mycket för att trimma bilen så sparar ja pengar till en större motorn iställe tongue

LancerKing
18 januari 2012 · 50 Inlägg

SAAB-Karlsson skrev:
man kan ju alltid psykologtrimma, dvs sätt på öppet filter och ta bort en ljuddämpare så den låter lite sportigare så känns det som den går bättre tongue

kan du förklara lite mer om " ta bort en ljuddämpare så den låter lite sportigare"?

20tum Old is Gold
18 januari 2012 · 14 Inlägg

Okej, det här är inget illa mot dig. Men det märks ju att du är en nybörjare på bil och motor teknik.
Lite enkelt; När du tar på en ljuddämpare, då vill ju bilen låta lite mer, och kanske även lite sportigare. Detta är väldigt vanligt hos volvoraggarna. Ehm, själv vill jag inte rekomendera att trimme din Mitsubishi, men istället vänta och spara lite pengar både på bensin och annat, sen när du har sparat upp pengar så köper du en bil med lite mer kraft i (bmw 3 serie, volvo, s40, 940t) etc, etc..

BMW 323I E21 "Alpina" (1981)
LancerKing
18 januari 2012 · 50 Inlägg

20tum skrev:
Okej, det här är inget illa mot dig. Men det märks ju att du är en nybörjare på bil och motor teknik.
Lite enkelt; När du tar på en ljuddämpare, då vill ju bilen låta lite mer, och kanske även lite sportigare. Detta är väldigt vanligt hos volvoraggarna. Ehm, själv vill jag inte rekomendera att trimme din Mitsubishi, men istället vänta och spara lite pengar både på bensin och annat, sen när du har sparat upp pengar så köper du en bil med lite mer kraft i (bmw 3 serie, volvo, s40, 940t) etc, etc..

yes, tycker ja oxå att spara pengar o köpa en ny bil. fast det tar nog några år innan man är där.....

och så har jag en fråga är det inte bättre o byta ut hela avgas systemet kanske går det snabbare big_smile

20tum Old is Gold
18 januari 2012 · 14 Inlägg

LancerKing skrev:

20tum skrev:
Okej, det här är inget illa mot dig. Men det märks ju att du är en nybörjare på bil och motor teknik.
Lite enkelt; När du tar på en ljuddämpare, då vill ju bilen låta lite mer, och kanske även lite sportigare. Detta är väldigt vanligt hos volvoraggarna. Ehm, själv vill jag inte rekomendera att trimme din Mitsubishi, men istället vänta och spara lite pengar både på bensin och annat, sen när du har sparat upp pengar så köper du en bil med lite mer kraft i (bmw 3 serie, volvo, s40, 940t) etc, etc..

yes, tycker ja oxå att spara pengar o köpa en ny bil. fast det tar nog några år innan man är där.....

och så har jag en fråga är det inte bättre o byta ut hela avgas systemet kanske går det snabbare big_smile

Såklart kan du byta ut hela mot ett sport avgassystem, men du tjänar nästan ingenting på det. Visserligen kommer du få ett maffift jävla ljud så man kommer tro att det är en bil med 250 häst som kommer.

BMW 323I E21 "Alpina" (1981)
20tum Old is Gold
18 januari 2012 · 14 Inlägg

Alltså, hade jag varit dig så hade lagt mig mer på styling sidan på den bilen, med sänktnings fjädrar, snygga fälgar osv..

BMW 323I E21 "Alpina" (1981)
LancerKing
18 januari 2012 · 50 Inlägg

20tum skrev:

LancerKing skrev:

20tum skrev:
Okej, det här är inget illa mot dig. Men det märks ju att du är en nybörjare på bil och motor teknik.
Lite enkelt; När du tar på en ljuddämpare, då vill ju bilen låta lite mer, och kanske även lite sportigare. Detta är väldigt vanligt hos volvoraggarna. Ehm, själv vill jag inte rekomendera att trimme din Mitsubishi, men istället vänta och spara lite pengar både på bensin och annat, sen när du har sparat upp pengar så köper du en bil med lite mer kraft i (bmw 3 serie, volvo, s40, 940t) etc, etc..

yes, tycker ja oxå att spara pengar o köpa en ny bil. fast det tar nog några år innan man är där.....

och så har jag en fråga är det inte bättre o byta ut hela avgas systemet kanske går det snabbare big_smile

Såklart kan du byta ut hela mot ett sport avgassystem, men du tjänar nästan ingenting på det. Visserligen kommer du få ett maffift jävla ljud så man kommer tro att det är en bil med 250 häst som kommer.

det la grym xD vad skulle en sånt kunna kosta?

LeafBox Lat Perfektionist
18 januari 2012 · 6 359 Inlägg

Antingen bygger man eget med rör ifrån biltema.
Men om det finns färdiga kit brukar dom kosta runt 2,5-3,5k

Men det beror ju på vilken bil man har

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
KHRacing
18 januari 2012 ·

lätta bilen 100kg = trim på 10hk

LeafBox Lat Perfektionist
18 januari 2012 · 6 359 Inlägg

KHRacing skrev:
lätta bilen 100kg = trim på 10hk

Fast kan man mäta det så? tongue
Eftersom det som ändras mest är accelerationen.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
LancerKing
18 januari 2012 · 50 Inlägg

LeafBox skrev:
Antingen bygger man eget med rör ifrån biltema.
Men om det finns färdiga kit brukar dom kosta runt 2,5-3,5k

Men det beror ju på vilken bil man har

joo det stämmer det, men det skulle blir massa jävla jobb att bygger eget rör. och man har ingen kunskap för sånna saker big_smile

KHRacing
18 januari 2012 ·

LeafBox skrev:

KHRacing skrev:
lätta bilen 100kg = trim på 10hk

Fast kan man mäta det så? tongue
Eftersom det som ändras mest är accelerationen.

På pappret kan man mäta så.. sedan mindre fälgar = lättare, välja rätt däck = lättare.
Lancern har 4x100. finns ju rätt många fälgar som passar där. samma inpressning som e30, Civic mfl

LancerKing
18 januari 2012 · 50 Inlägg

KHRacing skrev:
lätta bilen 100kg = trim på 10hk

som vaddå?

LancerKing
18 januari 2012 · 50 Inlägg

KHRacing skrev:

LeafBox skrev:

KHRacing skrev:
lätta bilen 100kg = trim på 10hk

Fast kan man mäta det så? tongue
Eftersom det som ändras mest är accelerationen.

På pappret kan man mäta så.. sedan mindre fälgar = lättare, välja rätt däck = lättare.
Lancern har 4x100. finns ju rätt många fälgar som passar där. samma inpressning som e30, Civic mfl

ganska intressant , men det e la bara massa pengar o arbete? eller finns enklare sätt?

KHRacing
19 januari 2012 ·

LancerKing skrev:

KHRacing skrev:

LeafBox skrev:

Fast kan man mäta det så? tongue
Eftersom det som ändras mest är accelerationen.

På pappret kan man mäta så.. sedan mindre fälgar = lättare, välja rätt däck = lättare.
Lancern har 4x100. finns ju rätt många fälgar som passar där. samma inpressning som e30, Civic mfl

ganska intressant , men det e la bara massa pengar o arbete? eller finns enklare sätt?

Finns inget billigare sätt att trimma på än att lätta.

Iaf inte som kostar gratis

närmaste jag kan tänka mig är lustgas, kanske man kan få ge en 4000kr för ett beggat kit, men då måste man ju fylla på gasen rätt så ofta med.

hur mkt vill du stå ut med bilen, jämför med min EVO, den är lättad 335kg, troligen världens lättaste EVO.

innertak
baksäte
reservhjul
mindre backspeglar = lättare
varenda litet metallbeslag i hela bilen = 3-4 kg bort
andra stolar
bättre avgassystem = mera vrid/effekt mindre vikt med rätt storlek
nya katalysator
nytt bränslefilter
slipa underredsmassa
asfaltsmattorna inne i bilen i bagaget
innertaket
ta bort taklucka & sätt en bit lexan istället
m.m m.m m.m

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang