5998
Sök

Bil batteri 12V 225A

7 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
tjenare! jag undrar om man kan sätta in ett varta 12V 225A (från en lätt lastbil) i en bil? utan att allt brinner upp? just nu har jag 2 st 12V 60-70 A batterier som ska vara till bilen! men dom är slöa, så jag fixa ett detta feta batteriet.

kan det funka? 
tack för svar! smile

249 Inlägg
19 januari 2012
ja det kan du efter som 225a är bara hur många ampertimmar det är, så länge det är 12 volt kan du köra på det

16 197 Inlägg
19 januari 2012
mytra skrev:
tjenare! jag undrar om man kan sätta in ett varta 12V 225A (från en lätt lastbil) i en bil? utan att allt brinner upp? just nu har jag 2 st 12V 60-70 A batterier som ska vara till bilen! men dom är slöa, så jag fixa ett detta feta batteriet.

kan det funka? 
tack för svar! smile

225A måste va ett jätte batteri?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 924 Inlägg
19 januari 2012
Säker på att det är 12V?
Lastbilar brukar ha 24V...

Sen kommer din generator inte orka ladda upp det där batteriet, så du kommer åka omkring med ett tungt, halvladdat batteri till ingen störe nytta....

~ Life is short, have FUN! ~

16 197 Inlägg
19 januari 2012
peegee skrev:
Säker på att det är 12V?
Lastbilar brukar ha 24V...

Sen kommer din generator inte orka ladda upp det där batteriet, så du kommer åka omkring med ett tungt, halvladdat batteri till ingen störe nytta....

dock brukar de vara så att i lastbilar kopplar man 2st 12V batterier i serie för att få 24 v.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

612 Inlägg
19 januari 2012
henkemedpuffen skrev:
...efter som 225a är bara hur många ampertimmar det är...

Nä, 225Ah är hur många amperetimmar det är. En liten bokstav med stor betydelse som skiljer.

Fri fart för ett fritt folk!
15 026 Inlägg
19 januari 2012
evilaudio skrev:
mytra skrev:

kan det funka? 
tack för svar! smile

225A måste va ett jätte batteri?

dom är asstora har ett 200ah batteri och det är knappt släpbart ens smile

perfekt vikt i skuffen när man åker rwd smile

men har 2st 100amp batterier och dom tar nog mindre plats än ett sånt där lastbilsbatteri
för dom är lite väl stora

Kör fort så hinner inget hända...

7 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
grymt! big_smile då ska jag testa hur det blir! jo det väger ju runt 40 kg big_smile

15 026 Inlägg
19 januari 2012
mytra skrev:
grymt! big_smile då ska jag testa hur det blir! jo det väger ju runt 40 kg big_smile

du kan få köpa ett till av mig så har du 80kg batteri ;-)

Offroad Racing
3 123 Inlägg
19 januari 2012
Growe skrev:
mytra skrev:

Jag har ett över oxå...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

15 026 Inlägg
19 januari 2012
henke_99 skrev:
Growe skrev:
mytra skrev:

Jag har ett över oxå...

då lär han inte ha ström problem iallfall då behöver man inte oroa sig för att ha tändingen på under tiden kärringen är och handlar på ica iallfall smile

7 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Growe skrev:
henke_99 skrev:
Growe skrev:

Jag har ett över oxå...

då lär han inte ha ström problem iallfall då behöver man inte oroa sig för att ha tändingen på under tiden kärringen är och handlar på ica iallfall smile

hahaha, precis! as bra big_smile a det är som ni säger, 225 Ah inte 225A ( den är på1150A (EN) )

tack för alla svar iallafall! smile

15 026 Inlägg
19 januari 2012
mytra skrev:
Growe skrev:
henke_99 skrev:

Jag har ett över oxå...

hahaha, precis! as bra big_smile a det är som ni säger, 225 Ah inte 225A ( den är på1150A (EN) )

tack för alla svar iallafall! smile

ska köra med dubbla 100ah batterier i min 850turbo
mest för att jag har problem med att strömen inte räcker till c-låset i vissa lägen
då batteriet sitter i skuffen

och sen när man har 4st steg så behövs strömen

7 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
a fan jag har ju en ford transit från 75, och den e så jävla seg att få igång. så då behövs de lite power på grejerna! big_smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 januari 2012
mytra skrev:
a fan jag har ju en ford transit från 75, och den e så jävla seg att få igång. så då behövs de lite power på grejerna! big_smile

När man har transit diesel så har man ju prenumeration på startgas? Men för att få maximal nytta av ditt skitfeta batteri så kolla att kablarna är feta nog & fundera på en fetare generator. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök