tjenare! jag undrar om man kan sätta in ett varta 12V 225A (från en lätt lastbil) i en bil? utan att allt brinner upp? just nu har jag 2 st 12V 60-70 A batterier som ska vara till bilen! men dom är slöa, så jag fixa ett detta feta batteriet.
tjenare! jag undrar om man kan sätta in ett varta 12V 225A (från en lätt lastbil) i en bil? utan att allt brinner upp? just nu har jag 2 st 12V 60-70 A batterier som ska vara till bilen! men dom är slöa, så jag fixa ett detta feta batteriet.
kan det funka? tack för svar!
225A måste va ett jätte batteri?
dom är asstora har ett 200ah batteri och det är knappt släpbart ens
perfekt vikt i skuffen när man åker rwd
men har 2st 100amp batterier och dom tar nog mindre plats än ett sånt där lastbilsbatteri för dom är lite väl stora
då lär han inte ha ström problem iallfall då behöver man inte oroa sig för att ha tändingen på under tiden kärringen är och handlar på ica iallfall
hahaha, precis! as bra a det är som ni säger, 225 Ah inte 225A ( den är på1150A (EN) )
tack för alla svar iallafall!
ska köra med dubbla 100ah batterier i min 850turbo mest för att jag har problem med att strömen inte räcker till c-låset i vissa lägen då batteriet sitter i skuffen
a fan jag har ju en ford transit från 75, och den e så jävla seg att få igång. så då behövs de lite power på grejerna!
När man har transit diesel så har man ju prenumeration på startgas? Men för att få maximal nytta av ditt skitfeta batteri så kolla att kablarna är feta nog & fundera på en fetare generator.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...