2023
Sök

Problem med belysning på v40 -99

24 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
Tja Tja!

Har ett problem med min V40.

Säkringen (20A) för Sidomarkeringsljus, Skyltbelysning, Instrumentbelysning, Dimljus, ECC-belysning, Laddtrycksmätare/Oljetemp, går hela tiden så fort jag byter till en ny. Har provat byta till 25A och 30A, men vågar inte byta till högre.
Har kollat alla sladdar från Dragkrok, Sidomarkeringsljus och på bakluckan etc etc. Men allt är helt och fint.

Men när jag byter till ny så går säkringen iaf.

Är det någon som är kunnig inom detta område?

Annars är väl sista utvägen att lämna in den på verkstad.

Tack för svar!

//Jimmie

477 Inlägg
22 januari 2012
brukar nästan alltid vara dragkrogen som kortsluter oavsett vad det är för bil!

Har för mig volvo brukar ha en dragkontakt som är silikon gjuten från baksidan. brukar gå in fukt genom kontakterna och som stannar sedan stannar bakom bland alla kopplingarna...

koppla ur en sak i taget som du vet går via samma säkring som du skrev. och sedan mäter du om felet kvarstår

detta är bara allmänna felorsaker jag känner till.... vet inget specifikt om volvos eldragningar...

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

238 Inlägg
22 januari 2012
har du H3:or i dimljusen kanske plusen har jordat mot något? Annars vet jag inte sad
Hadde samma problem på min 940 här om dagen, då vart de troligen reg plåtsbelysningen, hade kommit in både skit o vatten där samtidigt som lampan vart mindre hel, bytte den o rengjorde så funkade de smile

570 Inlägg
30 januari 2012
om det är samma som innebelysningen? så kan det bli problem med sladdarna som går ut i solskydden.. vet en som fick kortis där smile

Sök