2050
Sök

Klimatanläggning volvo 940 LÖST

238 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Tjenare!

Problem igen.. Denna gången klimatanläggningen, ibland funkar den, ibland inte.. Inte ens på fullt flås (5:an), då kan de la inte va relät?!

Ac kompressorn/pumpen, u name it (den som drivs av remmen) är urkopplad, alltså remmen e borttagen.

När den inte funkar så kan de räcka, i de flesta fall, att starta om bilen. Motorn tar lite vatten (ska renoveras) när man kör, vet inte om de kan ha med de att göra, tror inte de?!

Så om de är någon som kan/tror sig veta felet är jag tacksam för tips/svar vad de kan vara, kallt o dålig sikt utan fläkt hmm

/PWalliN
Senast redigerat av PWalliN (8 februari 2012)

238 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
PWalliN skrev:
Tjenare!

Problem igen.. Denna gången klimatanläggningen, ibland funkar den, ibland inte.. Inte ens på fullt flås (5:an), då kan de la inte va relät?!

Ac kompressorn/pumpen, u name it (den som drivs av remmen) är urkopplad, alltså remmen e borttagen.

När den inte funkar så kan de räcka, i de flesta fall, att starta om bilen. Motorn tar lite vatten (ska renoveras) när man kör, vet inte om de kan ha med de att göra, tror inte de?!

Så om de är någon som kan/tror sig veta felet är jag tacksam för tips/svar vad de kan vara, kallt o dålig sikt utan fläkt hmm

/PWalliN

Ser att de är några som har tittat in här, är de ingen som kan tänkas veta vad de kan vara för fel?
Börjar dra ihop sig till panik här nu..
Jättetacksam för svar!

/PWallN

Lowlife
809 Inlägg
23 januari 2012
det där med att starta om bilen låter som glappkontakt för mig..
relät kanske blir för varmt och lägger av.. ?
eller byt ut själva saken du reglerar fläkten..
kolla motståndet.. ?

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

238 Inlägg
23 januari 2012
Trådstartare
ConXraid skrev:
det där med att starta om bilen låter som glappkontakt för mig..
relät kanske blir för varmt och lägger av.. ?
eller byt ut själva saken du reglerar fläkten..
kolla motståndet.. ?

Värt att kolla, hur sitter relä och motstånd på dessa?
Relät under stereon eller? Motståndet bakom handsfacket?
Tack för svar smile

238 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
Ingen som haft liknande problem och kanske kan svara på vad de kan vara?

//PWalliN

1 008 Inlägg
26 januari 2012
Kontrollera fläktens jordanslutning bakom bränslestyrdonet, kabeln är grov svart-vit.

238 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
240bns skrev:
Kontrollera fläktens jordanslutning bakom bränslestyrdonet, kabeln är grov svart-vit.

Bränslestrydonet, är de lika med bränslebox? Tackar så mycket för tipset iaf!

238 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Hmm, hör och häpna, de verkar som att de var mitt batteri som var totalt värdelöst, köpte nytt och nu funkar de som de ska smile

Sök