"Mint Condition-projektet" - BMW M3 E36 3.0 - 1994. Update 2012-08-29.

Är nu äntligen ägare till en av mina absoluta drömbilar! Efter att ha dregglat över M3 E36:or sedan 17 års ålder så är jag nu äntligen ägare till ett oerhört fint exemplar! Målet med bilen är att den ska bli i mint condition! Den har i dagsläget kommit på 2:a plats i Peoples Choice på Schmiedmann-träffen 2012! Originalkänslan i bilen skall bevaras! Den här M3 E36:an ska inte byggas om till något ufo...
  • 85 Följare
  • 143 703 Visningar
  • Projektet avslutat 13 juni 2019
D_Nilsson
7 mars 2012 · 754 Inlägg

Liten uppdatering!

Fick hem ett helt nytt original M3-emblem idag! Tackar sebbe76 så mycket för det! smile
Ska bli gött att byta ut det gamla slitna! tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-b3f833e913a1c3c2668530734709c986.jpg
Nytt å fint! smile


/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
CarpeDiem German Engineering
7 mars 2012 · 9 081 Inlägg

Älskar M3-emblemet smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
D_Nilsson
7 mars 2012 · 754 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Älskar M3-emblemet smile

Ja det är ren konst! big_smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
danne5
7 mars 2012 · 111 Inlägg

Snyggt projekt!!!
Pren. lagd!

D_Nilsson
7 mars 2012 · 754 Inlägg

danne5 skrev:
Snyggt projekt!!!
Pren. lagd!

Tackar! smile

Väldigt kul att höra! Lägger upp bilder regelbundet på bilen, så du får hålla koll där också! big_smile

/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
D_Nilsson
13 mars 2012 · 754 Inlägg

Idag ställde jag på bilen!


Premiärturen bar iväg till Wölkes i Göteborg! På torsdag ska den in på service smile
Kommer dock köra så sparsamt som möjligt nu i mars samt början av mars... är fortfarande väldigt mycket damm på vägarna.

Tog lite bilder också såklart wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-e6b63d7d0a5fbb36ce5eb8248abfac6d.jpg
Dags för premiärturen! Mot Wölkes för att boka service smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102182/102182-14fd79d44885160d58744ff3a2fca257.jpg
Vid läppstiftet i Göteborg.


Nu längtar man rejält efter att få hem Supersprintet! big_smile


/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
MikaelMaki
13 mars 2012 · 54 Inlägg

Vad kul att du har ställt på bilen idag. Jag ställde på min idag också! Man känner sig som ett litet barn igen när man får ratta m3:an igen big_smile

BMW M5 "E60" (2005)
D_Nilsson
13 mars 2012 · 754 Inlägg

MikaelMaki skrev:
Vad kul att du har ställt på bilen idag. Jag ställde på min idag också! Man känner sig som ett litet barn igen när man får ratta m3:an igen big_smile

Jajamänsan! smile Haha, vad härligt! Nu längtar jag grymt mycket på att få hem mitt Supersprint Race!.. låter alldeles för lite nu wink

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
MikaelMaki
13 mars 2012 · 54 Inlägg

haha. kan tänka mig att du längtar efter systemet. hade jag också gjort. kan nämna att jag också följer projektet. kollar in lite då och då så jag ser hur det går för dig! wink

BMW M5 "E60" (2005)
D_Nilsson
13 mars 2012 · 754 Inlägg

MikaelMaki skrev:
haha. kan tänka mig att du längtar efter systemet. hade jag också gjort. kan nämna att jag också följer projektet. kollar in lite då och då så jag ser hur det går för dig! wink

Ja shit, ska bli grymt kul att höra hur den kommer låta sen smile
Vad kul!.. uppskattas mycket att du följer utvecklingen smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
MikaelMaki
13 mars 2012 · 54 Inlägg

Jajamen alltid intressant med projekt! hade själv ett litet projekt över vintern. eftermonterade ett mittarmstöd i m3:an. Har en bild på min sida smile

BMW M5 "E60" (2005)
JimProfit
13 mars 2012 · 91 Inlägg

Har du läst denna tråd?
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=233025

Har själv mycket dåliga erfarenheter av Wölkes. sad

//Jim Profit
ToXtreme
13 mars 2012 · 3 627 Inlägg

Din bil blänker.. jag gillar bilar som blänker roll

Nä men måste säga att den är ruggigt fin! Hoppas du kommer till Schmiedmannträffen så man får se den IRL wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Bmw_NK
13 mars 2012 · 152 Inlägg

Varför måste du lämna in bilen? Är det något jobbigt som ska göras? För att nollställa service intervallet samt byta olja mm klarar man ju enkelt av själv...

Och om du nu ska lämna in bilen på wölkes se för fan med till att kolla varenda liten detalj innan du betalar!
Jag hade lämnat in bilen till schmiedmann (om man inte orkar/vill göra en vanlig service själv) eller lämna in bilen till bavaria, (en äldre person som har ett eget enbilsgarage, seriös snubbe och inte allt för dyr) Hörde om en i klubben  som lämnat in bilen på service hos honom (en e60) han var nöjd, har för mig att man kunde låna hans egna bil som "lånebil"... hör med honom (alltid värt att kolla iaf)
http://www.bavariabmw.se/kontakt.html

MvH NK

Senast redigerat av Bmw_NK (13 mars 2012)

BMW 1600-2 "Bmw NKs 2002" (1970)
MrLila
13 mars 2012 · 355 Inlägg

Är bilen såpas fin och redan stämplad servicebok, så vill man nog fortsätta med det smile

Det är vad jag skulle göra.

Mvh Jonas
D_Nilsson
13 mars 2012 · 754 Inlägg

MikaelMaki skrev:
Jajamen alltid intressant med projekt! hade själv ett litet projekt över vintern. eftermonterade ett mittarmstöd i m3:an. Har en bild på min sida smile

Se där ja! Det är riktigt skönt med mittarmstödet! smile
Ska kolla in bilden!

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
D_Nilsson
13 mars 2012 · 754 Inlägg

JimProfit skrev:
Har du läst denna tråd?
http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=233025

Har själv mycket dåliga erfarenheter av Wölkes. sad

Jaha där ser man! Själv har jag endast bra erfarenheter av Wölkes tongue

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
D_Nilsson
13 mars 2012 · 754 Inlägg

ToXtreme skrev:
Din bil blänker.. jag gillar bilar som blänker roll

Nä men måste säga att den är ruggigt fin! Hoppas du kommer till Schmiedmannträffen så man får se den IRL wink

Haha, kul att höra!

Självklart kommer jag till Schmiedmann! Ska bli kul att se din också! smile

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Bmw_NK
13 mars 2012 · 152 Inlägg

MrLila skrev:
Är bilen såpas fin och redan stämplad servicebok, så vill man nog fortsätta med det smile

Det är vad jag skulle göra.

Är det bara stämpeln som gäller är ju inte wölkes mer märkvärdigt än schmiedmann enligt mitt tycke och i så fall är det la mest värt att åka till bilia group göteborg (som egentligen bara vill pyssla med nya bilar och kan vara klåfingriga) men som ger den ENDA "rätta" stämpeln, för hur många vet vad wölkes är för ngt...

Ot Det är synd att inte Söderströms äger anläggningen i göteborg (längre) där har du några som, iaf sätt till ledningen bryr sig om bilarna oavsett årsmodell...

Mvh NK

Senast redigerat av Bmw_NK (13 mars 2012)

BMW 1600-2 "Bmw NKs 2002" (1970)
D_Nilsson
13 mars 2012 · 754 Inlägg

Bmw_NK skrev:
Varför måste du lämna in bilen? Är det något jobbigt som ska göras? För att nollställa service intervallet samt byta olja mm klarar man ju enkelt av själv...

Och om du nu ska lämna in bilen på wölkes se för fan med till att kolla varenda liten detalj innan du betalar!
Jag hade lämnat in bilen till schmiedmann (om man inte orkar/vill göra en vanlig service själv) eller lämna in bilen till bavaria, (en äldre person som har ett eget enbilsgarage, seriös snubbe och inte allt för dyr) Hörde om en i klubben  som lämnat in bilen på service hos honom (en e60) han var nöjd, har för mig att man kunde låna hans egna bil som "lånebil"... hör med honom (alltid värt att kolla iaf)
http://www.bavariabmw.se/kontakt.html

MvH NK

Klart jag kan byta olja och bromsvätska själv... men jag kan inte sätta en auktoriserad stämpel tongue
Eftersom den är fullstämplad osv. vill jag fortsätta med det.

Ja självklart, det är inga problem! Själv har jag haft bra erfarenheter av Wölkes, men man är ju på sin vakt såklart smile

/David

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang