Är nu äntligen ägare till en av mina absoluta drömbilar! Efter att ha dregglat över M3 E36:or sedan 17 års ålder så är jag nu äntligen ägare till ett oerhört fint exemplar! Målet med bilen är att den ska bli i mint condition! Den har i dagsläget kommit på 2:a plats i Peoples Choice på Schmiedmann-träffen 2012! Originalkänslan i bilen skall bevaras! Den här M3 E36:an ska inte byggas om till något ufo...
StahlgrenDesign skrev: Kommer bli riktigt kul att se dem lackade sedan!
Ja det ska bli riktigt kul håller jag med om! Jag lär hämta dom på söndag, ska eventuellt kränga på däcken då också
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Jackack skrev: Det är äckligt va bra det där kommer se ut sen! som nytt!!
Se till o polera bilen redigt, som (bara?) du kan!! vill se nu!
Kör på//,, Jackack
Haha ja, det kommer bli schnöögt! Ja jäklar, den här stackars bilen ska få sig en rejäl omgång med polermaskinen sen!
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Var precis hos KR Lackcenter i Torslanda och kollade till fälgarna, de hade precis blivit lackade och höll på att torka. Så hur blev då resultatet? Jo...HELT JÄFFLA SJUKT BRA!!! Ska åka ner om en stund igen när han tagit ut dom från lackboxen, ska ta några bilder på dom då
/David
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Här har vi dom! De blev grymt fina. De klarlackade även insidan av fälgarna
Finfint!
Kommer bli fint med dessa på bilen sen!
/David
Senast redigerat av D_Nilsson (17 februari 2012)
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Precis lagt in en beställning på ett Supersprint Race 2x76mm hos Schmiedmann!
/David
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Oh ja! Nu är den snart redo inför våren/sommaren 2012
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
för att påstås vara en "originalare" så börjar de bli lite mycket eftermarknadsprylar på den....snart är den lika original som min 325:a... misstolka mej inte nu, jag tycker din bil är fin, och verkar vara i ett skick utöver det normala, men original efter efter att du plockat på de saker du vill/tänkt? njae...
Kollan skrev: Hoppar man får se den på några träffar i sommar då?
HAHA får inte nog av e36orna alltså, fyfan va fina!
Ja absolut! Ska ställa ut på Schmiedmann t.ex.
Ja dom är sjukt fina!
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
haack skrev: för att påstås vara en "originalare" så börjar de bli lite mycket eftermarknadsprylar på den....snart är den lika original som min 325:a... misstolka mej inte nu, jag tycker din bil är fin, och verkar vara i ett skick utöver det normala, men original efter efter att du plockat på de saker du vill/tänkt? njae...
Fast om vi tänker i realtid så är den helt original Den enda eftermarknadsdelen som kommer sitta på år 2012 är Supersprint Race-avgassystemet som jag får hem snart... Om vi nu då inte ska kalla de nyrenoverade originalfälgar och nya BMW originalfälgemblem eftermarknad också?..isåfall är den galet långt ifrån original
Längre fram däremot om jag skaffar nåt bilsteinkit t.ex. och kolfiberinsug, så håller jag med om att jag inte kan kalla den original, men det är framförallt "känslan" på utséendet jag ska behålla original... det är min tanke. "Original med lite plus i kanten", skulle jag vilja kalla det
Skaffar man inte nåt gött avgassystem och kolfiberinsug missar man mycket med att äga en M3:a tycker jag
/David
Senast redigerat av D_Nilsson (22 februari 2012)
Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson