2280
Sök

Tjena behöver lite hjälp angånde vilket ljud jag skall välja.

6 851 Inlägg
24 januari 2012
Sitter dem inte nere vid fötterna, kickpanelen på de bilarna?

2 024 Inlägg
24 januari 2012
En viktig sak i ditt fall......antar att du har en del spackel med de där breddarna, inget illa menat med det, men se till att dämpa av plåten ordentligt innifrån med nån bra dämpmatta för att minska riskerna för sprickor i skarvarna.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

196 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/148/147824/147824-8a3cd447efdbde0b5d1b41ca0d289b4b.jpg där är en bild på vart högtalarna sitter.

Expoze, jo jag tänkte riva ut all inredning och dämpa med riktigt bra dämpmatta. http://www.blekingebilradio.se/product. … ry_id=1877 är det en bra dämpmatta? (:

6 851 Inlägg
24 januari 2012
Eller när du har de dörrsidorna som du har, varför inte bygga om dem så högtalarna sitter i dem, eller dubbla 6½" kitt? De är ju inte så svåra att bygga om.

964 Inlägg
24 januari 2012
Jag skulle hellre gjort ett bra riktigt bra kickpaneler istället när du ändå har plats där.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

157 Inlägg
25 januari 2012
men kvaliten på ljudet beror väl på hur högt man spelar??? för så högt som jag spelar så låter det riktigt bra och jag behöver inte spela något högre än så endå för om jag spelar högre än så så börjar de låta dåligt.

1 581 Inlägg
25 januari 2012
Anledningen till att det börjar låta dåligt när du vrider upp volymen är dels för att du inte har ett slutsteg på framsystemet:P Och vad du än tror så kommer det låta MYCKET bättre med ett slutsteg på sakerna!
Senast redigerat av Fellow (25 januari 2012)

157 Inlägg
25 januari 2012
okej, ja ni vet ju bättre som använder sånt men ja kan inte riktigt förstå hur det kan låta bättre med slutsteg än utan om man lyssnar på låg volym?

964 Inlägg
25 januari 2012
Weine93 skrev:
okej, ja ni vet ju bättre som använder sånt men ja kan inte riktigt förstå hur det kan låta bättre med slutsteg än utan om man lyssnar på låg volym?

Ett slutsteg är kraftfullare så även vid låg volym så kan det behövas peak effekt.
Ett slutsteg har dessutom större kontroll på konen och allt är ju bättre byggt än dom extremt microsteg som finns i
en cdspelare.

Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Gå in och gilla!

157 Inlägg
25 januari 2012
fast jag vill inte ha ett högt diskant ljud vid låg volym utan lagom så att basen låter tillräckligt mycket och inte nån av dom överröstar varandra;)
aha, okej, bra o veta:) men jag sattsar inte på monsterljud så jag ska nog inte använda nåt slutsteg till framhögtalare;)

16 197 Inlägg
25 januari 2012
Weine93 skrev:
fast jag vill inte ha ett högt diskant ljud vid låg volym utan lagom så att basen låter tillräckligt mycket och inte nån av dom överröstar varandra;)
aha, okej, bra o veta:) men jag sattsar inte på monsterljud så jag ska nog inte använda nåt slutsteg till framhögtalare;)

den dagen du skaffar ett steg till framsystemet så kommer du förstå vad vi menar..

ja ser steg till framsystemet mer som en "regel" än undantag om man vill att de ska låta bra fram.

hur kul e de att ha en baslåda som spelar en massa BAS som man verkligen hör att de kommer bakifrån. ??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

964 Inlägg
26 januari 2012
evilaudio skrev:
Weine93 skrev:

den dagen du skaffar ett steg till framsystemet så kommer du förstå vad vi menar..

ja ser steg till framsystemet mer som en "regel" än undantag om man vill att de ska låta bra fram.

hur kul e de att ha en baslåda som spelar en massa BAS som man verkligen hör att de kommer bakifrån. ??

Killen gillar ju inte ljud eller musik så varför ska han ha slutsteg haha

Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Gå in och gilla!

157 Inlägg
26 januari 2012
Antonicracing skrev:
evilaudio skrev:
Weine93 skrev:

jag gillar ljud och musik jo men för mig så duger det med det jag har åt mig själv;) kvaliteten på ljudet har inget att göra med att jag inte gillar ljud eller musik:P

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 januari 2012
Weine93 skrev:
Antonicracing skrev:
evilaudio skrev:

jag gillar ljud och musik jo men för mig så duger det med det jag har åt mig själv;) kvaliteten på ljudet har inget att göra med att jag inte gillar ljud eller musik:P

Men hur kul är det att lyssna på musik när det låter illa?
Vilket det i slutänden gör när man driver ett framsystem på enheten.

Dessutom justerar man in nivåerna på högtalarna med varandra (gain på steget) så att allt är i harmoni med varandra.
Således sticker inget ut, vilket du vill ha wink

Men du kan ju göra som många andra här inne......be om tips och råd för att sedan skita i det ändå tongue

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

6 851 Inlägg
26 januari 2012
Jag förstår hur han menar,men håller inte helt med. Men med rätt kombination av cd,högtalare,installation m.m så kan man få det att låta ok. utan slutsteg till framsystemet och bara steg till basen. Men man ska då även tänka på att man kan inte spela alls lika högt,det låter alls inte lika bra som det KAN göra med rätt inställt steg. Men idag är det många som nöjer sig så. Men man ska som sagt tänka på att det blir begränsningar i ljudet, både kvalitetsmässigt och volymmässigt. Det kan inte bli lika bra,men det kan bli dugligt.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
26 januari 2012
TT-Avant skrev:
Jag förstår hur han menar,men håller inte helt med. Men med rätt kombination av cd,högtalare,installation m.m så kan man få det att låta ok. utan slutsteg till framsystemet och bara steg till basen. Men man ska då även tänka på att man kan inte spela alls lika högt,det låter alls inte lika bra som det KAN göra med rätt inställt steg. Men idag är det många som nöjer sig så. Men man ska som sagt tänka på att det blir begränsningar i ljudet, både kvalitetsmässigt och volymmässigt. Det kan inte bli lika bra,men det kan bli dugligt.

Dugligt ja.......men inte bra wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

157 Inlägg
27 januari 2012
Lonefox skrev:
Weine93 skrev:
Antonicracing skrev:

Men hur kul är det att lyssna på musik när det låter illa?
Vilket det i slutänden gör när man driver ett framsystem på enheten.

Dessutom justerar man in nivåerna på högtalarna med varandra (gain på steget) så att allt är i harmoni med varandra.
Således sticker inget ut, vilket du vill ha wink

Men du kan ju göra som många andra här inne......be om tips och råd för att sedan skita i det ändå tongue

men musiken låter ju inte illa!:S och det kommer den inte o göra eftersom jag inte lyssnar på så hög volym:P högtalarna kommer att hålla så länge som jag kommer att ha kvar bilen och det duger lugnt för mig! jag har inte hur känsliga öron som hälst så jag måste vara så jävla petig så jag måste ha exakt perfekt ljudkvalitet! jag nöjer mig med så bra som det låter nu och jag hör så bra såååå!!! ni kanske vill ha topp klass men jag vill bara höra lite mer bas än vad orginalhögtalare ger, diskant och mellan nöjer jag mig så som det är!!!

Sök