2169
Sök

Spolarvätske lampan slocknar inte

587 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
jag har en volvo945 å min spolar vätska lampa slocknar inte.jag har koppla ur sladden men den lysser i allafall.

Evildan
28 januari 2012
Fyll på spolarvätska? wink
Hjälper inte det så har jag ett "fultips" åt dig:
Skala av en kabelstump 15mm i bägge ändar och tryck in dessa i varsit hål på kontakten du lossade, då slocknar nog lampan.
Givaren är utformad som så att om vätskenivån blir för låg tappar givaren kontakten och då lyser din påfyllningslampa.

587 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Evildan skrev:
Fyll på spolarvätska? wink
Skala av en kabelstump 15mm i bägge ändar och tryck in dessa i varsit hål på kontakten du lossade, då slocknar nog lampan.
Givaren är utformad som så att om vätskenivån blir för låg tappar givaren kontakten och då lyser din påfyllningslampa.

den är full
ok men kan det va fel på givaren i tanken då??

Smålänning
7 887 Inlägg
29 januari 2012
troligen är det fel på givaren i tanken annars hade den inte lyst...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

587 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
twin_cam skrev:

ok men lampan lysser oavsätt om kontakten är i eller ur

Evildan
30 januari 2012
xr2 skrev:
twin_cam skrev:

ok men lampan lysser oavsätt om kontakten är i eller ur

Som jag tipsade om tidigare förutom att prova fylla spolarvätska:

Sök