5194
Sök

Besiktning volvo s60 - Blir den godkänd med usablinkers?

anna_catharina
30 januari 2012
Trådstartare
Om ni kollar på min bil så ser ni att det är andra positionsljus än original. Bör jag byta till originalen eller blir den godkänd ändå? smile

3 354 Inlägg
30 januari 2012
kan gå men skulle nog fixa så blinkers inte lyste,

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
31 januari 2012
USA-blinkers brukar inte vara några problem att besiktiga med. På min brukar dom påpeka att det är böter om polisen ser det, men dom själva bryr sig inte. Sedan är det ju inte alla som märker det heller. Senare modeller har ju oftast det som standard..

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
31 januari 2012
jonnielahti skrev:
sen kapar jag tråden lite också, har satt in extra vits pos. ljus enl. bild, är detta okej att ha?
http://www1.garaget.org/archive/75/74713/240601/240601-2539904.jpg

Är nog helt lugnt. Iom att det inte är några starka bländande ljus, plus att det är rätt färg, så vill det nog mycket till för någon att bry sig smile Annars är det nån 500-lapp i böter, och det kan man ju leva med big_smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

KHRacing
31 januari 2012
Trådstartare
Är dem E-märkta = ok

är de inte det = inte ok

"typ".

3 181 Inlägg
31 januari 2012
Usa blinkers brukar inte va populärt på bes. haft på 850 och v70 vart nerslag. men bror säkert på vem som bes.

KHRacing
31 januari 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:
Är dem E-märkta = ok

är de inte det = inte ok

"typ".

är väl okså lite ang orange/gult ljus ?

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
1 februari 2012
Hade USA-blinkers på sambons Volvo 965 -95 och det var inga som helst problem på varken besiktning eller flygande kontroller av polis ute på vägarna.

Ingen himmel är så blå som min
2 989 Inlägg
1 februari 2012
Bebben skrev:
Hade USA-blinkers på sambons Volvo 965 -95 och det var inga som helst problem på varken besiktning eller flygande kontroller av polis ute på vägarna.

Det betyder ju inte att det är lagligt eller att det därav är lugnt att besiktiga överallt med det. Det betyder bara att du haft tur.

/Mattias

Sök