3328
Sök

Söker firma som utför billigt motorbyte b230ft

983 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
hejsan.
vet inte om jag lägger tråden rätt nu men jag letar efter en firma i örebro trakten som skulle kunna byta motor på min 945turbo billigt.

Det är alltså att som ska lyfta ur gamla motorn och i med den "nya" och koppla in allt så det fungerar jag är ute efter och som sagt i örebro trakten.

tacksam för snabba svar!
Mvh jesper

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
30 januari 2012
Vad anser du vara billigt?

983 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
alexbenhard skrev:
Vad anser du vara billigt?

volvo här i stan skulle ha 7 tusen för ett byte sa dom.

tänkte mig billigare än det iaf runt 5 tusen som max kanske hmm

2 230 Inlägg
30 januari 2012
fan känner du ingen som kan skruva privat då? för om det är likadan motor som ska bytas så går detta att göra på 1dag om man har gjort det tidigare eller en helg max smile 

men ja 7 verkar ju inte direkt skamligt dyrt men kolla på en ej märkes verkstad å se vad dom säger kan vara billigare ibland.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

2 024 Inlägg
30 januari 2012
7 tusen tycker jag låter klart överkomligt om en auktoriserad verkstad gör jobbet. De är ju dessutom tvugna att lämna garanti på arbetet de utfört.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

.......
2 655 Inlägg
30 januari 2012
hahaha seriöst 7tusen... rimligt???? sjukt dyrt säger jag... hade jag haft tid hade jag kunnat gjort de åt dej för soppa pengar dit och hem + en pizza...

nä leta upp nå killar på det lokala hänget eller prata med nån duktig kompis som kan göra det åt dej. eller om du hittar någon här på garaget som kan hjälpa dej..

983 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Har fått tag på en kompis nu som eventuellt skulle kunna hjälpa mig med bytet.
Men får se vad far min säger då det är "hans" bil .

Tack för alla svar kom gärna med något tipps om ni hittar något ! smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 910 Inlägg
30 januari 2012
jag vet firma mekonomen verkstad går fort att byta dessutom iof i karlskoga men det är inte "jätte" långt

vet även en här i örebro firmor båda 2 en stor och en väldigt liten

är det intresant dra över ett pm för jag glömmer lätt
så fixar jag en kontakt mellan dig och dom

Kör fort så hinner inget hända...

Sök