Lowrider sökes till bröllop

Don_Mowgli
2 februari 2012 · 28 Inlägg

Jag ska gifta mig i augusti och skulle behöva komma i kontakt med vänlig själ som har en lowrider och är villig att köra mig och frugan från kyrkan till lokalen (max 5 minuters resa)

Kyrkan och lokalen ligger i Järfälla. Helst skulle jag vilja ha en -64 Impala men det går att diskuteras.

Skicka ett PM ifall ni känner för att hjälpa mig smile

Emilius Avstängd
4 februari 2012 · 1 714 Inlägg

Niclas Svensson har väl fortfarande kvar sin 64, solid vit visserligen,
ni kanske letar efter något mer spektakulärt, men hans hjulvinklar är sjuka iallafall.
Han bor i Sthlm om jag inte minns fel.

Sen finns ju UCE i Stockholm också, fanns en röd 64 med där för några år sen.

Tyvärr vet jag inte mer än så men kanske lite att leta på!

Don_Mowgli
5 februari 2012 · 28 Inlägg

Emilius skrev:
Niclas Svensson har väl fortfarande kvar sin 64, solid vit visserligen,
ni kanske letar efter något mer spektakulärt, men hans hjulvinklar är sjuka iallafall.
Han bor i Sthlm om jag inte minns fel.

Sen finns ju UCE i Stockholm också, fanns en röd 64 med där för några år sen.

Tyvärr vet jag inte mer än så men kanske lite att leta på!

Tack för tipsen, för spelar ingen roll utan det är mer för att jävlas lite med frugan wink nåt måste jag väl ha att säga till om wink

Emilius Avstängd
6 februari 2012 · 1 714 Inlägg

Hehe okej tongue hoppas du hittar på något. UCE är ju ett säkert kort iaf.

Don_Mowgli
12 februari 2012 · 28 Inlägg

Du råkar inte veta ifall UCE har en hemsida? Googlade utan lycka.

dahlin90
17 februari 2012 · 2 Inlägg

Don_Mowgli skrev:
Jag ska gifta mig i augusti och skulle behöva komma i kontakt med vänlig själ som har en lowrider och är villig att köra mig och frugan från kyrkan till lokalen (max 5 minuters resa)

Kyrkan och lokalen ligger i Järfälla. Helst skulle jag vilja ha en -64 Impala men det går att diskuteras.

Skicka ett PM ifall ni känner för att hjälpa mig smile

kontakta någon på impalas.se  där hittar du säkerligen någon.tongue

silentdog
21 mars 2012 · 25 Inlägg

Nicke svensson slutade med lowriding för många år sedan och den bilen är helt återställd till original sedan flera år.

Emilius Avstängd
23 mars 2012 · 1 714 Inlägg

silentdog skrev:
Nicke svensson slutade med lowriding för många år sedan och den bilen är helt återställd till original sedan flera år.

Men vilket skit sad Impalas skall inte vara original..

Utvecklingen går åt fel håll, tycker inte det är samma byggsug som det varit förr här i Sverige.
För bara 5-10 år sen var det ju massor med folk som ville var pionjärer osv,
och det resulterade i mycket kul skit, nu är det typ.. dött. Känns det som iaf,
har inte varit på lowrider-scenen på ett tag.

silentdog
23 mars 2012 · 25 Inlägg

Det finns två internationella klubbar och en svensk plus några som håller på med bombers så det har väl egentligen aldrig varit större än nu? dessutom byggs det på lite finare bilar nu och aldrig uttjänta raggarhinkar som förut.
Chrome undies börjar vara standard, flake o motivlack också om man ska ha nåt att komma med. Bara i sommar kommer det troligen ut fem nya impalas vad jag känner till.  Däremot är motortidningarna som vanligt fullkomligt ointresserade att skriva om det så det kommer inte in så mkt nytt folk.

Emilius Avstängd
23 mars 2012 · 1 714 Inlägg

silentdog skrev:
Det finns två internationella klubbar och en svensk plus några som håller på med bombers så det har väl egentligen aldrig varit större än nu? dessutom byggs det på lite finare bilar nu och aldrig uttjänta raggarhinkar som förut.
Chrome undies börjar vara standard, flake o motivlack också om man ska ha nåt att komma med. Bara i sommar kommer det troligen ut fem nya impalas vad jag känner till.  Däremot är motortidningarna som vanligt fullkomligt ointresserade att skriva om det så det kommer inte in så mkt nytt folk.

Javisst chrome undies, men jag har sett minst två importerade bilar som ägarna inte byggt själv,
det jag menar är att byggviljan försvunnit känns det som. Men som sagt, det är vad det känns som,
för mig som inte varit med i svängen på ett tag. Viljan att plocka ihop grejerna själv.

vipera
11 augusti 2012 · 12 Inlägg

silentdog skrev:
Nicke svensson slutade med lowriding för många år sedan och den bilen är helt återställd till original sedan flera år.

Va är det sant..? Var det inte han som uppfann "y-benet" för att hålla bakaxeln, eller är jag ute och cyklar?


Helt sjukt att man "återställer" en sån bil som han hade,
den var ju hur grym som helst 2002 när var med i wheels.roll

silentdog
26 augusti 2012 · 25 Inlägg

vipera skrev:

silentdog skrev:
Nicke svensson slutade med lowriding för många år sedan och den bilen är helt återställd till original sedan flera år.

Va är det sant..? Var det inte han som uppfann "y-benet" för att hålla bakaxeln, eller är jag ute och cyklar?


Helt sjukt att man "återställer" en sån bil som han hade,
den var ju hur grym som helst 2002 när var med i wheels.roll

inte y-bone, det är en simplare variant som är mer av en kompromiss. nicke kallade sin slingshot vill jag minnas men nu säljs den under det generella namnet wishbone.

vipera
26 augusti 2012 · 12 Inlägg

silentdog skrev:

vipera skrev:

silentdog skrev:
Nicke svensson slutade med lowriding för många år sedan och den bilen är helt återställd till original sedan flera år.

Va är det sant..? Var det inte han som uppfann "y-benet" för att hålla bakaxeln, eller är jag ute och cyklar?


Helt sjukt att man "återställer" en sån bil som han hade,
den var ju hur grym som helst 2002 när var med i wheels.roll

inte y-bone, det är en simplare variant som är mer av en kompromiss. nicke kallade sin slingshot vill jag minnas men nu säljs den under det generella namnet wishbone.

Men fanns det y-ben före Nickes bil? Jag trodde att han var först med konstruktion "en fästpunkt på bakaxel och två i ramen".

Intressant, hade ingen aning om att han kallade den slingshot, det var nu info. för mig! På vilket vis är ett "vanligt" y-bone simplare/enklare än ett slingshot?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang