5960
Sök

Slutsteg och hemmahögtalare i en kombi?

Forummoderator
18 349 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
Läget är följande: Jag har ett steg (jävligt stort) med 2x40A och huvudsäkring på 100A säkring i som påstås klara 485 Watt DIN per kanal. Visst.. Men skulle det klara av ett par DALI 104 i bagaget? Ett par klockrena gamla hemhögtalare alltså. Jag vill inte lägg ut en spänn på ljudet i Hyundaien men med prylar man har hemma är det ju en sak... Stereon är ok och ger lågnivå ut så klart.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

6 851 Inlägg
5 februari 2012
Det är bara att testa. Är dina Dali högtalare 4ohms eller kan du köra bi-wiring så du får detta? Vad är det för steg du har?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 februari 2012
TT-Avant skrev:
Det är bara att testa. Är dina Dali högtalare 4ohms eller kan du köra bi-wiring så du får detta? Vad är det för steg du har?

Ja de är på fyra ohm.
Nej det går inte att köra bi-wire på dem (såvida man inte bygger nya filter till dem).
Dubbla parallellkopplade 8 Ohms 6.5" och 4 ohms diskant.....
Levt med ett par sedan 90-talet....
Senast redigerat av Lonefox (5 februari 2012)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Forummoderator
18 349 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
Får väl testa. Ungarna vill ha ljud i bilen... eller jag :-) Hyundai originalsystem är inte samma som Chrysler original...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 349 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
JÄVLAR i HAVET! Högtalarna i bil och kopplat å klart. Sjukt bra ljud! Talarna ligger på 1x1 cm lister eftersom de har "basutsläppet" (Sorry, men ni vet vad jag menar) på baksidan.

Grannarna 3 hus bort lär klaga... Så bra blev det!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
7 februari 2012
Dieselsmurfen skrev:
JÄVLAR i HAVET! Högtalarna i bil och kopplat å klart. Sjukt bra ljud! Talarna ligger på 1x1 cm lister eftersom de har "basutsläppet" (Sorry, men ni vet vad jag menar) på baksidan.

Grannarna 3 hus bort lär klaga... Så bra blev det!

Basportar wink
Dock rekomenderar Dali 30-60cm ifrån vägg wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök