S70 2,5 TDI Kallstart!

Jacooob
5 februari 2012 · 11 Inlägg

har en volvo S70 turbo diesel, nu senaste veckan har de vart krafiga minusgrader, mellan 13-25 minus, Senaste dagarna nu när de var 25 minus på natten har jag haft startproblem på bilen, aldrig haft det innan! Men gissar på at glödstiften och batteriet skulle kunna ligga bakom detta problem, för har inte alltid tillgång till att använda min motorvärmare hmm

Kollade på biltemas glödstift för 99 kr st, Vad har ni för erfarenhet av dessa? Är dessa stiften okej? eller vad rekomonderar folk?

Mercedesturbodiesel Sothora <3
5 februari 2012 · 1 201 Inlägg

DYNGA! köp org eller bosch.. Man kan lätt glöda sönder biltemas stift.. Men du behöver förmodligen inte byta alla dina stift

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Tommy_P
5 februari 2012 · 396 Inlägg

Mercedesturbodiesel skrev:
DYNGA! köp org eller bosch.. Man kan lätt glöda sönder biltemas stift.. Men du behöver förmodligen inte byta alla dina stift

dom fungerar utmärkt, i tusentals mil dessutom? det var nog max 2 år sedan som de bytte leverantör på de stiften också, innan kanske dom var sämre, vad vet jag.

men de här verkar fungera fint iaf.

EDIT: 2012-04 är det mer än ett som är trasigt, så den kvalitet har nog utgått så att säga. beställde 4 nya Beru för 800 på ebay nu istället.

Senast redigerat av Tommy_P (9 april 2012)

Danne_1977
8 februari 2012 · 3 292 Inlägg

Kan säga dig att köp inte Biltema, väldigt ojämn kvalité på dom, håll dig till orginal istället så slipper för förmodligen hålla på jävlas i onödan. Ta ut dom du har och mät upp dom med en vanlig multimeter så kan du lätt konstatera vilka som ska bytas, men jag skulle byta alla när jag endå håller på.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
LocKtar Herr
8 februari 2012 · 1 722 Inlägg

Allt vad gäller tänddelar brukar jag undvika biltema, men bromsar belägg fjädrar leder oljor osv brukar jag köpa där, men inte tänddelar.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
engolf
8 februari 2012 · 3 235 Inlägg

Hade biltemas glödstift i min förra Golf, och dem höll i väl 5 år innan jag sålde bilen, inte haft problem med dem heller, startade fint även när det var som kallast, typ -25.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang