Kylare till volvo 850!, hjälp ;)

AxL0n
6 februari 2012 · 106 Inlägg

Hej, jag har troligen ett kasst kyl (manuel) på min 850 T5 -94 årsmodell
Problemet är att den läcker längst ned i högerkant, innan jag håller på pillar för mycket så vill jag konstatera en sak!..

Det ryker ifrån kylet när bilen börjar bli varm, jag vet inte ifall det beror på att det kommer glykol på kylet å att den ryker pga det eller att det är för kallt?, sen vad som kan vara fel varför den läcker?, jag är inte så JÄVLA haj på motorer så jag frågar någon kunnig wink Aldrig fel att försöka!

MVH Andreas Uppwall

Subaru Wrx sti "Daily" (2004)
Volvo V70 D5 Summum "Familjeräcer" (2015)
rleandersson Ljudtokig =)
6 februari 2012 · 282 Inlägg

AxL0n skrev:
Hej, jag har troligen ett kasst kyl (manuel) på min 850 T5 -94 årsmodell
Problemet är att den läcker längst ned i högerkant, innan jag håller på pillar för mycket så vill jag konstatera en sak!..

Det ryker ifrån kylet när bilen börjar bli varm, jag vet inte ifall det beror på att det kommer glykol på kylet å att den ryker pga det eller att det är för kallt?, sen vad som kan vara fel varför den läcker?, jag är inte så JÄVLA haj på motorer så jag frågar någon kunnig wink Aldrig fel att försöka!

MVH Andreas Uppwall

om det läcker så borde du ju köpa ett nytt eller bättre begagnat kyl och skruva dit och se ifall problemet försvinner! inte bra med läckande kyl:)

AxL0n
6 februari 2012 · 106 Inlägg

rleandersson skrev:

AxL0n skrev:
Hej, jag har troligen ett kasst kyl (manuel) på min 850 T5 -94 årsmodell
Problemet är att den läcker längst ned i högerkant, innan jag håller på pillar för mycket så vill jag konstatera en sak!..

Det ryker ifrån kylet när bilen börjar bli varm, jag vet inte ifall det beror på att det kommer glykol på kylet å att den ryker pga det eller att det är för kallt?, sen vad som kan vara fel varför den läcker?, jag är inte så JÄVLA haj på motorer så jag frågar någon kunnig wink Aldrig fel att försöka!

MVH Andreas Uppwall

om det läcker så borde du ju köpa ett nytt eller bättre begagnat kyl och skruva dit och se ifall problemet försvinner! inte bra med läckande kyl:)

Joo, men om det är en slang som läcker så är det ju billigaste sättet, men jag vill se varför det ryker som sagt ;/ det som stör mig, men troligtvis är det pga glykolen kommer på kylet, men det är ganska sjukt att man inte ser nåt blött nån stans, bara att det droppar -.-

Volvo V70 D5 Summum "Familjeräcer" (2015)
Subaru Wrx sti "Daily" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang