6 februari 2012
Trådstartare
Tjenare! Jag fick nyligen något elfel i mercan! Tankmätarn fick flipperspel och stereon slutade funka osv!
Men sen drog jag om en ny pluskabel från batteriets plus och anslöt den i stereon och då började den funka iallafall!
Men saken jag inte märkte var att generatorn även slutade ladda då det elfelet inträffade, tillexempel då jag tog lös och skulle kolla anslutningarna bakom generatorn, och råkade på nått sätt klanta mig och he ihop 2 av kablarna i varandra, då tändes ett positionsljus? så då märkte jag då att något var galet!
Men jag läste på ett forum att man kunde koppla om det där, och skita i dom gamla kablarna, t.e.x sätta b+ från generatorn på pluspolen på batteriet, och samma med minuspolen fast från b-!
Och jag hittar bara b+ och d+ men ingen minus, och det var bara 3 kablar inkopplade i generatorn..
En liten blå var på d+ en vanlig kabel där mitt emellan med brunvit färg, och en annan med brunvit färg på B+
Kan kabeln i mitten vara minus? och vad tror ni om inkopplingen jag surrade om? är ganska dålig på bilel och jag hatar generatorer! men det är förmodligen för att jag är så värdelös på det!
Jätte tacksam för svar!
Mvh Jonas!
Laddar snart upp bild på generatorns baksida!
Senast redigerat av Jonaspettersson (6 februari 2012)