4557
Sök

Halvljuslampa 740 89a

292 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
tja

besiktning väntar om två veckor och SOM vanligt så går något sönder..

helljus lampan vänster sida slutar att funka .. (inte det att jag vet hur jag ska byta) utan att när man slår på helljus så börjar vindrutetorkarna att röra på sig ... :S och får att få av dom måste jag vrida ljusvredet till positions läget.. Måttligt irriterad !

har inte vart iväg än och handlat ny lampa, men har kollat säkringarna till vindrutertorkarna/ljus men alla är hela.. WHY ?

pumpen till spolarvätskan går även fast bilen bara står i tändläget och tuggar.. det har den inte gjort innan och sist jag körde den var igår... samt att även helljus lampan i instrumentpanelen lyser svagt och även vänster blinkers....

har svårt att tro att det "bara" är helljus lampan som är trasigt

volvo 740 89a

Tacksam för svar !

188 Inlägg
12 februari 2012
låter som jordfel, börja med att kolla jordpunkterna som sitter i motorutrymmet. båda sidor typ vid blinkerserna.
sen har du även två jordpunkter i kupen, framme vid där man har fötterna och mot dörren på båda sidor. typ vid a-stolpen bakom en kåpa.
börja med det och se vad som händer.

Gör rent dom ordentligt så att du har plåt mot plåt i infästningen, och om du inte hittar då så säg bara till så kanske det går att fixa bilder.
Senast redigerat av Andreas34 (12 februari 2012)

155 Inlägg
12 februari 2012
Har massa pyssel i garaget den här veckan så kommer spendera några timmar där. Sväng förbi så kan vi kika på:et!

292 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
bra Anders ! kikar ut nån dag.. smile

Sök