3809
Sök

Volvo 740 blöddrar när den blir varm

71 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Tjena, jag har lite problem med min 740 som går bra vid kallstart men sedan när den blir varm så börjar den blöddra och ha sig. någon som har nån idé va de kan vara för fel?
tack på förhand // oscar

Motormontör
437 Inlägg
14 februari 2012
Förgasare eller insprutningsmotor??

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

1 319 Inlägg
14 februari 2012
Är det 740n du har på bild så är det en 89. Då bör det bara b230f med lh 2.4. Kan tänka mig att tempgivaren inte fungerar riktigt? Så när den blir varm tror den att den fortfarande är kall och fläskar på med soppa varav den blöddrar.

Besiktningsdags? roll
Senast redigerat av sleepyoh (14 februari 2012)

_----------'

71 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
Mazdakillen skrev:
Förgasare eller insprutningsmotor??

Elektriskt insprut smile

71 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
sleepyoh skrev:
Är det 740n du har på bild så är det en 89. Då bör det bara b230f med lh 2.4. Kan tänka mig att tempgivaren inte fungerar riktigt? Så när den blir varm tror den att den fortfarande är kall och fläskar på med soppa varav den blöddrar.

Besiktningsdags? roll

hmm jadu hade för mig att de var en 88. B230f är de de vet jag smile nja läste gamla besiktningspapprerna och stog massa om co halter på för hög tomgång och skit och trodde de hade och höra ihop med att den blöddra smile

Motormontör
437 Inlägg
19 februari 2012
Höga avgasvärden och blöddrande motor är givet att den går för fett. Alla gånger tempgivarfel!!!
alternativt LMM om du kör med öppet filten men dock tror jag inte att de där gammla bilarna har sådana problem. Så byt tempgivare. 740 här en enkel diganossytem annars... går att plocka ut felkoder genom dioden i diagnos uttaget.
Dock minsn jag inte hur man gjorde men det går lätt att söka efter info på google/garaget.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

Sök