Hej!
Vill bara klargöra varför jag kanske bryter mot en regel. Jag har en a-traktor duett och försöker få till lite vettigt ljud i den. Vet att jag är bannlyst härifrån, men kompetensen på alla jäkla epa forum är väldigt låg, och de är mest "ööh du måste ha tjugo basar, minst"... om ni fattar vad jag menar..
Iaf om detta är olämpligt att posta lås/ta bort min tråd så ska jag inte käfta nåt mer

Nu till saken.. Jag har kopplat in två st gas 6x9 till mitt lanzar vibe 210 slutsteg. Av äldre modell men ska ge effekt ändå.
De hela sitter monterat i en skiva av plywood som är skruvad i bakväggen och golvet, se bifogad bild.. En vän till mig kör med MDS sonda billighets högtalare och får nåt (i mina öron) så inihelsike bra ljud!
Problemet är att jag kan inte spela särskilt högt med mina högtalare, de skrålar och distar mest, har prövat alla möjliga inställningar och fasvända ena/båda högtalarna..
Ingen skilnad. Skivan är inte tätad i sidorna men trodde inte jag skulle behöva det då min kompis ej heller behövde det. Har testat att slå i sidostycken av frigolit, inte mkt skillnad inte. Högtalarna "slår" ut och så, men de orkar inte spela nå högt..
Nån som har tips på vad jag kan göra? Tänkte ta lös skivan och bygga som en låda på baksidan som limmas/bultas fast?
![http://i43.tinypic.com/30ufq6s.jpg]()