Audi 100 2.6E c4 FWD till AWD

Nikeish
15 februari 2012 · 13 Inlägg

hej, jag hissade upp bilen för någon dag sen och upptäckte att växellådan på audin hade en igenpluggad ingång längst bort, dvs. slutet på växellådan som är närmast bakdäcken. så min fråga är: kan man hänga upp en bakaxel och drivlina från 2.6E quattro för att får det fyrhjulsdriven? vad tror ni om det. skulle det gå? någon som har försökt?

Vi gör det vi älskar
&
älskar det vi gör
// Ryssen
Audi 100 C4 "Isolde" (1994)
Holmstrom1
15 februari 2012 · 193 Inlägg

klart karrossen har formerna efter drivlinan efter quattron, men de är inte bara o hänga upp en bakvagn då ja har för mig att du lär byta fjäderbenen och massa fästen som fattas o..

Nikeish skrev:
hej, jag hissade upp bilen för någon dag sen och upptäckte att växellådan på audin hade en igenpluggad ingång längst bort, dvs. slutet på växellådan som är närmast bakdäcken. så min fråga är: kan man hänga upp en bakaxel och drivlina från 2.6E quattro för att får det fyrhjulsdriven? vad tror ni om det. skulle det gå? någon som har försökt?

Mercedes 190e 2.3 "Feten" (1991)
Mercedes 300ce "Direktören" (1992)
Nikeish
22 mars 2012 · 13 Inlägg

jo jag märkte det när jag jag kikade lite noggrannare på det. Gå lös med svetsen ? haha nej fy fan vad drygt

Vi gör det vi älskar
&
älskar det vi gör
// Ryssen
Audi 100 C4 "Isolde" (1994)
Holmstrom1
22 mars 2012 · 193 Inlägg

kör bara körtongue

Nikeish skrev:
jo jag märkte det när jag jag kikade lite noggrannare på det. Gå lös med svetsen ? haha nej fy fan vad drygt

Mercedes 190e 2.3 "Feten" (1991)
Mercedes 300ce "Direktören" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang