Nissan 200sx s13, OEM++

Solida tryckare, argare kammar, mer varv och högre laddtryck står på schemat! Dessutom kommer utsidan uppdateras en hel del!
  • 156 Följare
  • 308 800 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 februari 2017
luuundh CLASSIFIED
16 augusti 2012 · 646 Inlägg

Jaha, har hänt lite sedan sist.. Bland annat går bilen sjukt jävla bra! smile Och den lite tråkigare biten är att sumpen läcker... Väldigt vanligt har jag läst mig till och det är för övrigt, riktigt äckligt att byta! Antingen måste motorn ur eller så får man ta av framvagnsbalken, och vad sitter i framvagnsbalken? Jo motorfästena.. Så bilen blev inte klar till vallåkra ändå (chockad). Ringer nu och hör om garageplats, så får hon vänta tills nästa säsong. Förhoppningsvis blir hon då alkoholist (e85), några kusar till blir det kanske också? Den som lever får se helt enkelt.

Kan bjuda ett par bilder, där man ser lite vad jag gjort senaste veckan. smile

Fina pinnbultar, kvalité? Muttrarna som gjort dessa skadorna är för övrigt tillverkade i ost (mjuka).
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-2866a2dda80ce366b27f72317303a5fe.jpg

Favorit i repris..
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-929c1514a396c91b8c1bd813bba73751.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-03a687e3588bd1814cae54760444b396.jpg

Ny packning, 381kr!!!
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-4c9f6deba84f682ac90c62daa5f0b20b.jpg

Liten film också smile

Senast redigerat av luuundh (16 augusti 2012)

luuundh CLASSIFIED
16 augusti 2012 · 646 Inlägg

Ankman93 skrev:
grymt fin smile

Tack så mycket! smile

luuundh CLASSIFIED
16 augusti 2012 · 646 Inlägg

Dometros skrev:
Vad sjutton har hänt med packningen? :s

Sitter 2st halvmånar, en i bakkant och en i framkant emellan dessa är det flytande packning.. Räcker ju att halmånarna kommer lite fel så blir där en glipa som inte packningsmassan kan täta. Får titta på detta sen när jag orkar, blir även nissans originalmassa då. smile

luuundh CLASSIFIED
16 augusti 2012 · 646 Inlägg

Dometros skrev:
Derppackning, lät gott ifrån turbon också smile

Ahja, skrot! Mjodå, beroendeframkallande ljud. smile

luuundh CLASSIFIED
19 augusti 2012 · 646 Inlägg

Blev några vändor i helgen trots allt, höll koll på oljenivån och det var lugnt. Läcker bara precis när man stänger av den. Inget alls på tomgång så det beror väl på att tråget töms en del när motorn går, sen när det rinner ner efter man stängt den så hittar lite olja ut. smile Blev en lite film också!



Tackar passageraren för lån av kameran! "hejpadig"

Senast redigerat av luuundh (19 augusti 2012)

luuundh CLASSIFIED
20 augusti 2012 · 646 Inlägg

anton_200sx skrev:
släng upp lite bilder nu när du fått på coilsen så man får se om den vart nå lägre smile

Kommer till helgen! Bilen är "besiktningshög" nu samt att den är på plåtverkstan. Ska vara färdig i veckoslutet enligt dom. smile

luuundh CLASSIFIED
21 augusti 2012 · 646 Inlägg

Yes! Dock kommer frontläppen göra bilen omöjlig att köra med i stan.. Tror även jag får justera coilovern på fjädern som på alla budgetcoilovers eftersom den är ca 2cm ifrån botten redan. hmm Syns på denna bilden: https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-035c49081343165d81ecb56d6da422fa.jpg

luuundh CLASSIFIED
21 augusti 2012 · 646 Inlägg

Jo men här i Ängelholm har vi köttarfarthinder på vissa ställen.. Njae, dessa är det lite mer kvalité över, kanske inte dom värsta men duger långt till mig. Man skruvar ju ner hela fjäderbenet i delen som sitter ihop med själv spindeln, när där är maxat så får man komprimera fjädern så man kan skruva ner ytterligare, vissa säger att man ändrar egenskaperna hos coiloversen då och andra säger att det är lugnt men det märker man. smile

luuundh CLASSIFIED
21 augusti 2012 · 646 Inlägg

Ändrade planer, ingen Nisse på 10-14dagar. Nytt huvfäste, skärm och något lyktfäste skall bytas. Dessa delar tas hem ifrån Holland, därefter lack. Så det tar ju sin tid.. Hoppas huven åker på lack också, för den hade skavt lite grann emot skärmen.

Får mecka Volvo sålänge istället. Blev så jäkla trött på den när jag kört Nissen i en helg. Blir kanske en annan topp, kam och annat, om jag har råd och pallar. tongue

luuundh CLASSIFIED
22 augusti 2012 · 646 Inlägg

Dometros skrev:
ojoj, så de ville ta an jobbet ;PPP

Klart! Inga problem att fixa. Hade kunnat göra det själv också men hade blivit mycket dyrare. smile

luuundh CLASSIFIED
30 augusti 2012 · 646 Inlägg

Reparationen har blivit aningen försenad, plåten som sitter i fronten som stöd och fästpunkt var för rostig så den behövdes beställas. Den hade inte kommit idag när jag pratade med dom så har jag tur, så är den klar i slutet av nästa vecka... hmm

luuundh CLASSIFIED
8 september 2012 · 646 Inlägg

KeZZeb skrev:
de har såg riktigt kul ut smile vad har du för dump i bilen? smile

Tackar! Just nu har jag ingen dump monterad alls. Körde med återcirkulerande boschdump tidigare. smile

luuundh CLASSIFIED
9 september 2012 · 646 Inlägg

Jaja, mycket fränare ljud utan dump tycker jag. smile Syftar du på "hackandet" jag hade vid gaspådrag så är det löst, det var luftmassemätaren som var kass. Har nu en ny som funkar prima! smile

luuundh CLASSIFIED
11 september 2012 · 646 Inlägg

Pappa var inom och kollade på bilen här om dagen, tror detta var i fredags förra veckan. Dom hade då precis fått hem plåten dom väntat på. Vad jag förstod så var det plåten som sitter i fronten och stadgar upp så att säga. Denna var genomrostig och inget kunde göras innan denna var hel eftersom dom riktar skärmen efter hur, bland annat fronten sitter. Problemet var att den här plåtbiten skulle anlänt för 1 och 1/2 vecka sedan men det hade beställts fel så därför den dryga väntetiden.

Så dom påbörjade bilen idag och förhoppningsvis har jag bilen till på fredag. Ska besikta igen har jag tänkt, körförbud den 13/9... Men vill ha löst avgasvärdena först, chansar på en tempgivare nu och en ny är beställd. Annars måste det vara programvaran som är knas. Håller tummarna så man kan få lägga lite lakrits innan vintern. smile

luuundh CLASSIFIED
12 september 2012 · 646 Inlägg

Ahja, Volvon fick lite rondellsmisk idag så helt lekfri är man ju inte! smile

luuundh CLASSIFIED
19 september 2012 · 646 Inlägg

Fick ett roligt besked idag, bilen var nylackerad och färdig. Glad som man var, körde man dit och kollade, hade även planerat att ta bilen med mig hem. När jag kommer dit möter jag en av mekanikerna som skakar lite lätt på huvudet och säger att fronten ser ut som skit i princip. Tittar närmre på den och ja, den såg ut som skit. Lackeraren hade i princip bara lackat över tidigare skador och krackeleringar på vissa ställen.

Resultatet blir: ombesiktning av fronten av försäkringsbolag, dömer dom ut arbetet så blir det ny lack. = Jag har ingen bil på ett bra tag till. sad Besiktningen sker på fredag så bilen är ju inte klar på långa vägar. Tycker att det är konstigt att dom kan lämna ut saker som ser ut på detta viset, dom borde ju själva sett hur det såg ut?

Senast redigerat av luuundh (25 september 2012)

luuundh CLASSIFIED
25 september 2012 · 646 Inlägg

Tjaaaa!

Snart dags att få hem bilen nu tycker jag! Pappa ska ringa och höra med dom imorgon så vi får besked. Har fått hem min tempgivare nu i alla fall, så ska bli spännande och se om det är den som bråkar.

Sitter här nu och funderar på om man ska trimma mer i vinter eller snygga till den. Har hittat ett par fälgar som skulle suttit fint. Men då står det ju emellan att bli ifrånåkt av polarna eller ha en riktigt fräsch bil 2013. Så får se hur det blir... big_smile

Lägger upp en bild på fälgarna, Konig SSM! smile
http://www.frsport.com/writeups/Konig/FRSport%20X%20Konig%20SSM-2.jpg

luuundh CLASSIFIED
25 september 2012 · 646 Inlägg

KeZZeb: Mjo, lutar åt det just nu. smile
Anton: Ja, dom är feta. Synd man måste byta nav till 5x114,3 bara.. roll Vad har du hittat för rims då? smile
Dometros: Jag gillar dom, bra pris för dom i USA också. smile Angående trimning så blir det nog 800cc, NIStune, e85 och TD04-19T. Bör bli lite över 350 i motorn så då får man hoppas på att botten håller. Men det finns rätt många som bänkat mer med originalbotten.. smile

luuundh CLASSIFIED
25 september 2012 · 646 Inlägg

anton_200sx skrev:
XXR 527 blev de wink

Ok, gött! Vad kör du med för bredd på dom smile

luuundh CLASSIFIED
25 september 2012 · 646 Inlägg

OKej smile, Nistune låter skoj smile TD04-19t är väll samma som sitter i Saab aero-bilarna har jag för mig.

Mjo, kan ju plocka mycket mer med e85 och det är tacksamt att mappa. Den enda bilen jag vet som har 19T original är Volvo V70R 2000 men då är det fel fläns. Har dock hittat en del med t25-fläns på. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang