Farfar som ordnade för en massa år sedan, en gammal produkt. Vet inte om den finns att köpa nu, annars finns nog liknande. Googla Lahega Balsam eller något vettja!
Farfar som ordnade för en massa år sedan, en gammal produkt. Vet inte om den finns att köpa nu, annars finns nog liknande. Googla Lahega Balsam eller något vettja!
Fått dit servobehållare och alla slangar idag, även tryckrör på ena sidan motorn. Fick såga av en bit på ett av rören för det har nog blivit annan vinkel/höjd på motorn nu med stumma motorkuddar. Har även dragit färdigt elen till luftmassemätaren så den ska bara på nu också. Nu kommer jag till den tråkiga biten... Det sitter en löstagbar kåpa på avgassidans ventilkåpa, på den är det 2st uttag för vevhusventilation. När jag höll på och dra slangarna till kåpan så märkte jag att något inte stämde. Såg sen att man kan sätta kåpan på 2olika sätt. Jag hade ju såklart lyckas vända den fel... Jaja, bara riva av den igen och vända rätt. Kåpan är nu av och all packning bortskrapad så imorgon fixar jag ny packningsmassa och smäller dit ventilkåpan igen.
Har även ett problem med anslutningen mellan luftmassemätare och slangen som går emellan den och turbon. Slangen är väl strax över 2" och anslutningen mot luftmassemätaren är 3". Skulle velat ha siliconslang och aluminiumrör den biten men hinner inte beställa så får bli en tillfällig lösning så jag kan få igång bilen. Får se hur jag gör...
Nästan färdigt här, lite tryckrör och smågrejer kvar bara.