2265
Sök

Nissan 200sx s13, OEM++

Solida tryckare, argare kammar, mer varv och högre laddtryck står på schemat! Dessutom kommer utsidan uppdateras en hel del!

CLASSIFIED
321 735 Visningar
Uppdaterades senast 27 februari 2017
295 Inlägg
3 maj 2012
Ser snyggt ut smile
Vart hittade du glansbalsamet? smile

Honda Performance Club

CLASSIFIED
646 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
WolleJR skrev:
Hur skarvade du ihop sladdarna till lambdasonden? smile

Med Volvos skarvhylsa, dom som man värmer sen krymper dom. smile Rosa små saker..

Klassad som Bilgalen Idiot
273 Inlägg
3 maj 2012
luuundh skrev:
WolleJR skrev:

Med Volvos skarvhylsa, dom som man värmer sen krymper dom. smile Rosa små saker..

Okej smile för jag har hört att man inte får löda ihop dom för då funkar de inte så som det ska smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Axzza skrev:
Ser snyggt ut smile

Farfar som ordnade för en massa år sedan, en gammal produkt. Vet inte om den finns att köpa nu, annars finns nog liknande. smile Googla Lahega Balsam eller något vettja! smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
WolleJR skrev:
luuundh skrev:
WolleJR skrev:

Okej smile för jag har hört att man inte får löda ihop dom för då funkar de inte så som det ska smile

Okej! smile Ajja, har den funkat med hans lösning så funkar nog detta med hehe tongue

434 Inlägg
3 maj 2012
luuundh skrev:
Axzza skrev:
Ser snyggt ut smile

Farfar som ordnade för en massa år sedan, en gammal produkt. Vet inte om den finns att köpa nu, annars finns nog liknande. smile Googla Lahega Balsam eller något vettja! smile

Gamla goda tiden!

273 Inlägg
3 maj 2012
luuundh skrev:
WolleJR skrev:
luuundh skrev:

Okej! smile Ajja, har den funkat med hans lösning så funkar nog detta med hehe tongue

Jupp smile Är det bredbandslambda eller vanlig? smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare

Det är original! smile

273 Inlägg
3 maj 2012
luuundh skrev:

Det är original! smile

Okej smile byta till bredbandslambda senare? smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare

Kanske, behåller jag bilen så ska det trimmas mer. Så då är det nästan ett måste. smile

273 Inlägg
3 maj 2012
luuundh skrev:

Kanske, behåller jag bilen så ska det trimmas mer. Så då är det nästan ett måste. smile

Okej smile vill du byta upp dej till S14 eller? smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare

Nja, ändrar mig varannan dag typ tongue Men tanken har funnits! Hade varit skoj att importera någon bil också, 180sx eller nått.. smile

273 Inlägg
3 maj 2012
luuundh skrev:

Nja, ändrar mig varannan dag typ tongue Men tanken har funnits! Hade varit skoj att importera någon bil också, 180sx eller nått.. smile

Okej smile ja ibland är man osäker tongue

CLASSIFIED
646 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Okej smile ja ibland är man osäker tongue

Hehe yes. smile

434 Inlägg
3 maj 2012
Mazda Eunos cosmo är det som gäller ifall det skall importeras någonting!!

CLASSIFIED
646 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Fått dit servobehållare och alla slangar idag, även tryckrör på ena sidan motorn. Fick såga av en bit på ett av rören för det har nog blivit annan vinkel/höjd på motorn nu med stumma motorkuddar. Har även dragit färdigt elen till luftmassemätaren så den ska bara på nu också. Nu kommer jag till den tråkiga biten... Det sitter en löstagbar kåpa på avgassidans ventilkåpa, på den är det 2st uttag för vevhusventilation. När jag höll på och dra slangarna till kåpan så märkte jag att något inte stämde. Såg sen att man kan sätta kåpan på 2olika sätt. Jag hade ju såklart lyckas vända den fel... Jaja, bara riva av den igen och vända rätt. Kåpan är nu av och all packning bortskrapad så imorgon fixar jag ny packningsmassa och smäller dit ventilkåpan igen.

Har även ett problem med anslutningen mellan luftmassemätare och slangen som går emellan den och turbon. Slangen är väl strax över 2" och anslutningen mot luftmassemätaren är 3". Skulle velat ha siliconslang och aluminiumrör den biten men hinner inte beställa så får bli en tillfällig lösning så jag kan få igång bilen. Får se hur jag gör...

Nästan färdigt här, lite tryckrör och smågrejer kvar bara. smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-774d085535c72406aabc941de30302cf.jpg

Kåpan av...
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-e048c460a6d336821837d614343ca35a.jpg

CLASSIFIED
646 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Dometros skrev:
http://www.do88.se/c/silikonslang-slang-172/bla/reduceringar/

Har som sagt inte tid att vänta på fler beställningar, bilen ska igång!

CLASSIFIED
646 Inlägg

Sök