luuundh skrev:
Lampan skrev:
insuget blir mumma!
Tackar!

Orange_Dragon skrev:
Ser ut å bli riktigt jävla bra det här

Finns det nån bra anledning till å bygga eget insug, är det för att kunna köra med större spjällhus kanske?
Samt tjänar man nån extra hk på det?
Alltid undrat

Lycka till.
MVH//Jonas
Tackar så mycket!
Ofta bygger man nytt insug då man vill ha jämnare tryck i plenumet om original är t.ex för litet, ibland är originalinusug också felkonstruerade med spjällhuset på en plats som kan missgynnar vissa av cylindrarna. Så det kan beror på en del saker, oftast räcker nog grejerna längre än man tror dock.
Anledningen till varför jag gör det är att jag vill testa hur stor skillnad det gör, kommer ju köra bilen i bänk i år igen och ska bli skoj att jämföra kurvan från i fjol med den jag kommer ha i år. Tycker även originalinsuget är väldigt bökigt när man ska mecka, t.ex byta spridare. Ser inte heller så jätteroligt ut, tycker det blir en helt annan look på motorn med annat plenum.

Tack igen!

Okay okay, Håller med till fullo att det ser bra mycket grymmare ut med ett insug så som du byggt än original.
Skulle själv vilja bygga ett eget mest bara för att det är snyggt. Å roligare att åka med nått man byggt själv.
Lite osäker dock på hur man ska beräkna ut alla mått å vinklar å skit. Så man inte bygger till det sämre

Ska bli spännande å se vilken skillnad det blir för dig sen.
Hur gör du med alla vacuum-anslutningar å grejor då?
MVH//Jonas
Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!