Nu var det tid för en uppdatering, var ett tag sen sist.
Motorn har varit nerriven och kontrollerad, bytte lager och alla packningar. Tog även ett ryck med toppen, glasblästrade den hos en polare och monterade sedan mina nyslipade ventiler och Supertechs ventilfjädersats. Ventilerna blev riktigt fina och toppen likaså, så det var en fröjd att montera. Dock var det lite tråkigt då mina nya kamaxlar som lyfter högre än original kilade fast sig vid montering. Detta berodde på att nocken på kamaxeln tog emot i toppen precis innan dom nådde tryckaren, originalkammarna måste ha en sjukt lite frigång då dessa endast lyfter 0.3mm högre. Fick i alla fall plocka av toppen igen och fila bort lite material så kammarna gick fritt.
Efter detta blev det en massa lackering av diverse smådetaljer, servobehållare, kamkåpa, expansionskärl, det nya insuget m.m. Tillverkade även en hållare till vevaxeltriggern nyligen, var lite klurigt då servoremmen var mitt för stället där jag tänkt placera den, detta gick dock att lösa på ett relativt smidigt sätt. Har även börjat lite smått med kamsynk-triggern. Hållaren är färdig, ska bara tillverka två spacers så givaren kommer ut lite. Efter detta hade jag tänkt lura ut min kära vän Alex till garaget, då han hade ett väldigt fint excelark som underlättar en del vid kamaxelmätning som står näst på listan. Kammarna ska mätas upp så vi har 100% koll på hur dom står samt hur bra tillverkarens spec stämmer.

När allt detta är klart ska motorn i sen väntar soppasystembygge och kabeldragning av motorhärvan. Sen börjar det närma sig uppstart, min nybeställda koppling borde ha anlänt tills dess.

Här kommer lite bilder:
Kamsynkgivare med nytillverkad hållare.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-9199c6ee9efb7c8401fdd180c0d3bb15.jpg]()
Modifierad kamkåpa, måste ju blotta mina nya drev!

Förenklar även en del om man skulle få för sig att ställa om kammarna.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-838cf134eb5cdb09cab22e85a2819e8c.jpg]()
Helhetsbild.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-c726413607ab69d522af35bbf42f77cf.jpg]()
Insuget lackat!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-354667ef88521fd533a8428888830863.jpg]()
Undersida med alla anslutningar + tomgångsmotor.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-590e9cf104a3d544a6dbedb56ccd3381.jpg]()
Lösningen för trigger nere på veven.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-4c908fd3d2d7c429c517c8615cc16d01.jpg]()
Egentillverkat expansionskärl.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-bf57e6352d3811c3c02f80e7b326b25b.jpg]()
Blivande oljecatchtank. Kommer monteras på gamla ABS-enhetens plats.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-d231dd82f721da51ed64b5a614388a6c.jpg]()
Nya soppapumparna.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-98d52a7591fa6b60695bf9a7a7139c40.jpg]()
Glasblästrad topp med allt nytt godis monterat!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-db9b126040e6bce4f59f6a60b2ee3c11.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-23bf831d57afb83a1ae072d87c7c9277.jpg]()
Ska försöka bättra mig med tätare uppdateringar!
