Håller nu på och slipar bort rosten där rutan sen ska sitta. Var genomrostat på 4-5ställen så kommer behöva svetsa igen detta. Hittade även stället där det läckte in förra säsongen.
Fick också plockat ur växellådan, kan ju säga att fästet till lådan var tokslut. Hade lätt kunnat bända av det om jag nu hade velat. Detta förklarar ju varför jag hade problem med ninjaväxlingarna, hela skiten har ju vridit sig. Lade ju i 2:an vid något tillfälle där jag egentligen skulle ha i 4:an, så mycket har den flyttat sig. Blir en Apexfäste istället, blir nog för krångligt att göra ett själv såg jag.
Ska upp en runda till idag och slipa vidare, blir kanske till att rengöra lådan lite också. Imorgon ska vi en runda till Helsingborg så tänkte köpa lite mer slipgrejer då + nytt avgasbandage så avgassidan blir lite fräschare.
Håller nu på och slipar bort rosten där rutan sen ska sitta. Var genomrostat på 4-5ställen så kommer behöva svetsa igen detta. Hittade även stället där det läckte in förra säsongen.
Fick också plockat ur växellådan, kan ju säga att fästet till lådan var tokslut. Hade lätt kunnat bända av det om jag nu hade velat. Detta förklarar ju varför jag hade problem med ninjaväxlingarna, hela skiten har ju vridit sig. Lade ju i 2:an vid något tillfälle där jag egentligen skulle ha i 4:an, så mycket har den flyttat sig. Blir en Apexfäste istället, blir nog för krångligt att göra ett själv såg jag.
Ska upp en runda till idag och slipa vidare, blir kanske till att rengöra lådan lite också. Imorgon ska vi en runda till Helsingborg så tänkte köpa lite mer slipgrejer då + nytt avgasbandage så avgassidan blir lite fräschare.
Turbo och grenrör är nu monterat på motorn, fick lindat om bandaget runt grenröret innan. Måste ha nya kopparbrickor till banjobultarna innan slangarna kan åka på, får bli en runda till mekonomen imorgon. Satte även dit den andra ventilkåpan nu när jag fått dit turbon.
Sen åkte servopump på, har också börjat koppla in lite saker. Generator, knacksensor, tempmätare m.m. Håller på med att polera upp CAS´en nu, såg tråkig ut och hade sett ännu tråkigare ut monterad på den svarta kamdrevskåpan.
Slipade också mera rost, börjar se lite bättre ut nu. Har snackat med han som jag hyr lokalen av om jag skulle kunna låna hans svets och punkta ihop dom småhål som finns vid rutan, så det löser sig kanske senare idag. Sen skall det spacklas/slipas och grundas. Ska beställa lite färg i veckan också så rutan bara är att sätta dit sen när bilen rullar.
CAS och turboslangarna monterade! Blev bra, skönt att slippa stålrören till turbon.
Fick provat en rolig sak på praktikplatsen idag, en elbil! Har varit emot elbilar länge men den var faktiskt helt ok. Jäkla vrid ifrån botten på dom, tyst o fint gick den med, så där är nog framtiden.
Ska ta med min downpipe till praktikplatsen imorgon också, en av bultarna gick ju rakt av vid demonteringen. Blir till att svetsa på en bult i ena änden av den brustna bulten och skruva väck skiten. Här kommer lite bilder:
Fick bort den trasiga bulten idag, jävlades en hel del. Provade först att svetsa på en bult emot den avbrötna stumpen. Då gick den andra bulten av. Tog sen en mutter, vad hände? Jo den gick av. En mutter till, ja ni vet nog vad som hände. Då blev det borrmaskin och gängverktyg istället och nu är den historia!
Köpte även vakuumslang och kylslangen som sitter imellan insug och turbo. Skall bara fästas upp på baksidan av toppen. Monterade också downpipen.
Hade också missat 2 AC-rör som jag plockade bort, är uppe i ca25-30kg onödig vikt som jag plockat bort. Baksäten och andra onödig inredning skall också bort. Så man får ner vikten lite.
Skall snyggas till.
Saker som förblir avplockade, säg till om någon behöver någon del här. Annars kastas det.