2347
Sök

Nissan 200sx s13, OEM++

Solida tryckare, argare kammar, mer varv och högre laddtryck står på schemat! Dessutom kommer utsidan uppdateras en hel del!

CLASSIFIED
321 724 Visningar
Uppdaterades senast 27 februari 2017
CLASSIFIED
646 Inlägg
434 Inlägg
19 april 2012
luuundh skrev:
Är det QuotarnA? big_smile

Ja. Snart så!
http://25.media.tumblr.com/tumblr_lk6ai0Xzdw1qzqua1o1_500.png
Senast redigerat av Dometros (19 april 2012)

262 Inlägg
19 april 2012
Quotar? tongue

Jag körde hem men tog fel på hus och kolliderade med ett träd som inte finns på min tomt...
[img]http://www1.garaget.org/gallery/images/139/138112/138112-d0ebc2b0663c6dfbbe6c0ed2c43c99b4.jpg[/img]

Malte
269 Inlägg
Klassad som Bilgalen Idiot
273 Inlägg
19 april 2012
hejpadig skrev:
Dometros skrev:
hejpadig skrev:

Ser bra ut! Bögigt? Hah, för att du håller bra puts på bilen? Nänä, det är bara folk som kallar en putsbög, som inte har puts på sin egen eller skiter i bilens skick! big_smile

Han menade att det var bögigt för att han tyckte att det glittrade så fint, inte för att han hade puts på den.

Det förståd jag med, skrev det ändå.

Puts är ett måste på bilarna smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Har hänt en del, har tyvärr inte fått något på bra foto, endast mobilen till hands då min kamera hamnade i polarens bil under förra helgen. Så får bli en skriftlig uppdatering för en gångs skull. smile

Det som har hänt är: Spacklat och snyggat till fjäderbenstornen så dom är redo för lack. Taket och a-stolparna 90% färdigspacklade/slipade. Längre pinnbultar monterade bak så spacers kan sättas dit. Har även fått hem min koppling, hör och häpna! smile

Gav mig även på bakluckan igår och idag, ingen trevlig historia. Rostig som satan under allt spackel. Skar bort dom rostiga bitarna och punktade fast ny plåt av samma storlek som dom rostiga bitarna. Dock slog sig plåten något fruktansvärt på ett av ställena. Skar då upp och gjorde om, samma även då. Så lägger inte mer tid på det. Blir till att spackla upp det värsta och lacka svart sen "Stickerbomba"! smile Huvudsaken är att den är rostfri.. Blir glasfiberlucka senare när jag tröttnat på den här versionen.

Satsar på att ha motorn i bilen efter helgen, en provstart hade ju inte heller varit fel? Säger inte för mycket för det har strulat förr men som sagt, siktar på det i alla fall. smile

Tack till "WolleJR" för hjälpen idag!
Senast redigerat av luuundh (24 april 2012)

479 Inlägg
24 april 2012
luuundh skrev:
Har hänt en del, har tyvärr inte fått något på bra foto, endast mobilen till hands då min kamera hamnade i polarens bil under förra helgen. Så får bli en skriftlig uppdatering för en gångs skull. smile

Det som har hänt är: Spacklat och snyggat till fjäderbenstornen så dom är redo för lack. Taket och a-stolparna 90% färdigspacklade/slipade. Längre pinnbultar monterade bak så spacers kan sättas dit. Har även fått hem min koppling, hör och häpna! smile

Gav mig även på bakluckan igår och idag, ingen trevlig historia. Rostig som satan under allt spackel. Skar bort dom rostiga bitarna och punktade fast ny plåt av samma storlek som dom rostiga bitarna. Dock slog sig plåten något fruktansvärt på ett av ställena. Skar då upp och gjorde om, samma även då. Så lägger inte mer tid på det. Blir till att spackla upp det värsta och lacka svart sen "Stickerbomba"! smile Huvudsaken är att den är rostfri.. Blir glasfiberlucka senare när jag tröttnat på den här versionen.

Satsar på att ha motorn i bilen efter helgen, en provstart hade ju inte heller varit fel? Säger inte för mycket för det har strulat förr men som sagt, siktar på det i alla fall. smile

PRROOOOVSTAAAART big_smile

I´m living my life a quarter mile at the time!

CLASSIFIED
646 Inlägg
479 Inlägg
24 april 2012
luuundh skrev:
Hehe, hoppas det som sagt! smile

Vi håller tummarna smile!! Kul och se hur de blir big_smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Tack du! Ja, måste ha ut den nu ju med tanke på vädret. smile

479 Inlägg
24 april 2012
luuundh skrev:
Tack du! Ja, måste ha ut den nu ju med tanke på vädret. smile

Säg till när du ska köra en runda när du får ut den big_smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Jadå, skall besiktas först bara! smile

273 Inlägg
24 april 2012
luuundh skrev:

Tack till "WolleJR" för hjälpen idag!

Lungt smile Har nog några klistermärke om du är intresserad? wink

CLASSIFIED
646 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Hade varit trevligt! Vad är det för märken på dom? smile

273 Inlägg
24 april 2012
luuundh skrev:
Hade varit trevligt! Vad är det för märken på dom? smile

Pirelli i lite olika former och garage24 är de jag hittar just nu smile

CLASSIFIED
646 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Okej, ja vi kan se. Lär ju gå åt några stycken.. tongue

262 Inlägg
24 april 2012
luuundh skrev:
Okej, ja vi kan se. Lär ju gå åt några stycken.. tongue

Jag har en D2 dekal som du kan få, sen kan du klistra på M.lundh dekalerna med. tongue

Jag körde hem men tog fel på hus och kolliderade med ett träd som inte finns på min tomt...
[img]http://www1.garaget.org/gallery/images/139/138112/138112-d0ebc2b0663c6dfbbe6c0ed2c43c99b4.jpg[/img]

CLASSIFIED
646 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
Tak färdigt för lack, är där några fler ojämnheter så syns det efter första grundlacksomgången. Har även lagt på färg på fjäderbenstornen nu, skall klarlackas sen med men tar det i samband med lackeringen av taket eftersom klarlacken som jag ska använda bara håller i nått dygn efter att man aktiverat härdaren. Har även börjat spackla upp bakluckan, är som sagt inte så värst noga med denna eftersom den ändå skall fyllas med klistermärken sen. smile

La även över mobilbilderna så dom kommer här!

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-bfcf00cb4a7b09cc028bae2ca67e190a.jpg

Rost!
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-13bf8c9b403af65b9cc71303ca4e3ad4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-f4ecccf9fe87f43f8d0cf334cdf41c81.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124043/124043-33caba680e983941eeeba2e99b36c6c7.jpg

CLASSIFIED
646 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
Michkijn skrev:
blev ju bra det där! smile

Tack tack! smile

Sök