11635
Sök

frekvens ratten på slusteget är sönder, vad gör jag ?

454 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
Den lilla ratten man ställer in antal hz på mitt slutsteg är sönder dvs man kan snurra det hur långt som helst åt båda hållen..... tror ni det är dyrt att reparera ?,... det är ett MDS dynamic D2 ... finns på www.mds.se
Senast redigerat av ryttersson (7 september 2006)

454 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
ska man laga det själv kanske ?

Fisketokig
2 997 Inlägg
7 september 2006
ryttersson skrev:

Skruva isär och kolla vad det är, sen fixa en ny trimpot och löd om.

Är du osäker så lämna in till närmaste radio/tv/elektronikhandlare kan de säkert hjälpa mycket billigare än att skicka iväg till MDS...

elfa.se har allt, bara du vet vad du är ute efter.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

454 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
ryttersson skrev:

såg nu att man kan koppla in fjärkontroll i slutsteget....om man skaffar en kontroll kan man då ställa in frekvensen med den ??..

454 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
ryttersson skrev:
ryttersson skrev:

såg nu att man kan koppla in fjärkontroll i slutsteget....om man skaffar en kontroll kan man då ställa in frekvensen med den ??..

skit i det jag skrev...såg nu att det bara var bass-boost man ställde in med kontroll

4 554 Inlägg
8 september 2006
lämna in de kan du göra men om dom bedömmer att de kommer kostar mer än 400 så slänger dom steget för de är inte värt å laga de då...

454 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
de är lugnt..jag pillade lite själv å fixade så jag ställa in steget med en speciell mejsel..... märkte doch hur dålig min baslåda är på snärtbas även fast det är en 10 tummare med aldeles för kraftigt steg ....sad

Sök