3105
Sök

BRA bilförsäkringsbolag!

1 581 Inlägg
19 februari 2012
Enz0 skrev:
Det får du visst. Det går genom trafikförsäkringen. Jag vet, jag slet nästan av armen vid armbågen (armen åkte ut genom sidorutan). Personskadan har dom skött dunderbra.

Fellow skrev:
Det enda som är oroväckande med alla bolag är att det är just vad det heter. En bilförsäkring. Tro inte att man får ersättning om man drar på sig bestående skador på kroppen.

Bara haft Volvia och dem betalar snabbt skador för bilar som jag haft problem med men allt annat är bara att glömma. Billiga dock när det gäller Volvo.

Jag hänvisar till bestående men pga whiplashtrauma som är ett extremt stort problem som pga brist på möjlighet till bevis så nekas vi all möjlighet till ekonomisk ersättning och hjälp trots läkarundersökningar som för övrigt vi själva får stå för som kostar 10-20 000 kr som stödjer faktumet att vi har en skada efter bilolycka. Inget försäkringsbolag är bra på detta och det ska man veta om den dagen man smäller att då står man där med bevisbördan på din sida.
Måste till en lagändring för att få bukt med det problemet.
Senast redigerat av Fellow (19 februari 2012)

Billackerare
174 Inlägg
19 februari 2012
Ja det kan jag hålla med om.Men det är samma sak när man får sin fina bil stulen, den bilen som inte ska gå att sno. Då är det typ du som måste bevisa att det inte du som har snott den. Men det tråkiga är att när Benny Andersson fick sin Porsche snodd så var det säkert ingen på hans försäkringsbolag som snackade om försäkringsbedrägeri. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12131452.ab

I not sick, I just need help. :P
Det är inte farten som dödar, utan smällen. Eller som dom säger overseas, It's not the fart that kills, it's the smell.
http://julle74.deviantart.com/gallery/

5 198 Inlägg
19 februari 2012
Haft Folksam länge och väl. aldrig haft några problem alls med de 4 skadetillfällen jag haft. God kontakt.. bra ersättning, snabb hantering.har även Folksam på villan.. Aldrig varit strul med ersättning..

88 Inlägg
19 februari 2012
Ett år gammal jämförelse:
https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94751/94751-a9710700e0fa0f1e4ca3a7139ebe3cca.jpg

2 011 Inlägg
19 februari 2012
Haft Folksam tidigare och de var rent ut sagt SKIT. Jäkla krångel. Aldrig mer Folksam.

Bytte till If ett tag och de var billiga och bra då. Hade även hemförsäkring där som jag fått utnyttja en gång pga översvämning.

Nu har jag Länsförsäkringar och de bytte jag till för att komma ner ytterligare något i premie. Har haft att göra med dem 3 gånger och de har varit helt underbara alla 3 gångerna och snabba. De första var 2 stycken framrutor som jag fått byta. Den 3:e gången var Rådjurs krock i höstas på motorvägen. De fixade allt plus lite till. Ersatte även Stylade delar. Bara +++++++++ till If och Länsförsäkringar från min sida.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

5 198 Inlägg
19 februari 2012
Allt beror på vad man får för handlägare när nåt händer.. OCH hur man beter sej själv vid samtal med FB handläggaren..
Senast redigerat av gamlingen (19 februari 2012)

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
19 februari 2012
SupraJEZZICA skrev:
Tänkte att det skulle vara både kul OCH användbart med en samlingstråd om just BRA BILFÖRSÄKRINGSBOLAG!

Hur ni upplevt era bolag, vad som varit bra och dåligt, vilka ni rekommenderar och vilka ni INTE pratar så gott om.
Lite priser vore även trevligt.smile

jag har länsförsäkringar, än så länge har ej haft nåt problem!smile
Priser kan man kolla direkt på nättet!
Tidigare hade jag gjensidige men de gick upp i premier (priser kan kollas på nättet)
Senast redigerat av gps18 (19 februari 2012)

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

7 470 Inlägg
19 februari 2012
Enz0 skrev:
Ja det kan jag hålla med om.Men det är samma sak när man får sin fina bil stulen, den bilen som inte ska gå att sno. Då är det typ du som måste bevisa att det inte du som har snott den. Men det tråkiga är att när Benny Andersson fick sin Porsche snodd så var det säkert ingen på hans försäkringsbolag som snackade om försäkringsbedrägeri. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12131452.ab

kan säga att en vän till mig som har bilfirma blev av med en v70 förmodligen tog dom den på trailer,lastbil,, så precis alla bilar kan bli stulna wink

1 532 Inlägg
19 februari 2012
Har alltid haft länsförsäkringar men byte till tre kronor nu o dom har mkt bättre service och mkt bättre pris. På länsförsäkringar = 13500 Tre kronor 7400kr priset är Helförsäkring per år på min Pajero
Senast redigerat av Dirtymike (19 februari 2012)

1 231 Inlägg
19 februari 2012
jag kan återkomma med Folksam imorgon när jag får tillbaka min bil ... upp till bevis smile

535 Inlägg
19 februari 2012
Jag har alltid haft Länsförsäkringar och kommer nog troligtvis alltid ha. Det pga att jag har banken där också och således får väldigt bra pris.

Jag har aldrig varit med om någon olycka men därimot har dom fixat några incidenter på mina föräldrars mercor utan problem smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 februari 2012
tycker trygghansa är en av dom bättre hitils.

va biligaste som gick och få tag på gammla import bmw v8or . sen drog de av en hel del oxå pga man har andra bilar där med

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
19 februari 2012
Har LF och är tok nöjd:) har bilar, villa, livförsäkringar, bolån ja rubbet hos dom. Alltid snabba, smidiga och trevliga:)
Har man allt där får man mycket rabatter. 15% på försäkringar om man har dom som bank, och 0,2%(?) rabatt på räntorna på lånen för att man har försäkringarna:) fick även hela villa lånet som bottenlån från start = as najs:)
Täcknade en försäkring senast i fredags på min lilla dotter som kom till världen i torsdags:)
(Ja, jag är så lycklig att jag måste berätta så fort jag får tillfälle)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

273 Inlägg
19 februari 2012
Har Trygg hansa, tycker de fungerar bra, har knappt haft någon skada dock, men har haft lite att göra med dem och det har alltid fungerat smidigt, man kan även ta hem deras app till mobilen och göra en skadeanmälan via den big_smile

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
20 februari 2012
för de som kan försäkra in sina bilar så är bilsport mc outstanding.
Vad jag tycker om LF vet nog de flesta.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

757 Inlägg
20 februari 2012
SupraJEZZICA skrev:
2002tii skrev:
Gick det bra för dig i ditt ärende?

Ha ha, nej! wink
Därav lite denna tråd.
Vilket bolag ska man välja till nya bilen!?

Kan bidra med mina erfarenheter först.

*Trygg Hansa
Trevliga och snabb hantering vid problem. Inte riktigt hemma med prisbilden då jag hade min första supra försäkrad hos dessa. European Sportscars bjöd på en gratis 3månaders försäkring hos Trygg Hansa vid tillfället.

*Länsförsäkringar.
Billighetsbolag som har oroligt låg premie vilket lockar,(helförs + mer 5900kr/år med supra) men som gärna ställer sig aviga den dagen man får problem! Man bör vara uppmärksam på deras finstilta (varit kund hos dem i 8år) och har du en stylad bil som du vill försäkra in hos Länsförsäkringar så råder jag er till att åka in för "tillsyn" hos bolagets handläggare så att bilens skick dokumenteras. Det kan vara kjolpaket el ljudanläggning. Åk in för sk besiktning.
Betala hellre lite extra i premie än att stå där den dagen du kanske fått dina fälgar stulna och bolaget vägrar betala ut ersättning.
smile

Det konstiga i ditt fall är att jag hade en kollega som fick sin S4 stulen för 10 år sen nu och fortfarande inte sett en enda krona var till och med om värderad av deras egna tekniker. men dom hävdar bara att bilen inte ska gå att stjäla. och det var trygg hansa.

Själv har jag LF på min och fick ut skadegörelse på den och då bytte dom tak samt lackade om stora delar av bilen. däremot är jag rädd om det skulle hända något.
Senast redigerat av robzter (20 februari 2012)

564 Inlägg
20 februari 2012
Xuri skrev:
JockeTQR skrev:
Min KA är försäkrad hos Folksam. Billigt 315kr/mån helförsäkrad.
Men det känns om att dom inte vet vad det är för bil och blir det strul med KAn så vet jag inte vad som händer.
Min S70 är försäkrad hos Trygg Hansa 860kr/mån Har aldrig behövd använda försäkringen till något än....
Supran har jag inte försäkrat än. Fortfarande avställd. Så det får man ta sen när det är dax att ut och åka....

Jag pejjar 5100kr om året för min s70 helförsäkrad hos volvia..
24 bast å bor i centrum, jag hade nog bytt om jag var du tongue

Volvia är förövrigt jävligt bra å ha å göra med vid misstag tongue
riktigt billiga på just volvo också å om ersätter oftast vid skada med nya delar å inte begagnat som dom flesta andra bolag gör.
Länsförsäkringar är billiga på vissa bilar, min gamla skoda 4700kr helförsäkrat men min volvo s70 med larm å startspärr osv ville dom ha 13000kr för...

Vet du hur är gällande äldre Volvos tex 7/9-serien?

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

415 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
robzter skrev:
SupraJEZZICA skrev:
2002tii skrev:
Gick det bra för dig i ditt ärende?

Ha ha, nej! wink
Därav lite denna tråd.
Vilket bolag ska man välja till nya bilen!?

Kan bidra med mina erfarenheter först.

*Trygg Hansa
Trevliga och snabb hantering vid problem. Inte riktigt hemma med prisbilden då jag hade min första supra försäkrad hos dessa. European Sportscars bjöd på en gratis 3månaders försäkring hos Trygg Hansa vid tillfället.

*Länsförsäkringar.
Billighetsbolag som har oroligt låg premie vilket lockar,(helförs + mer 5900kr/år med supra) men som gärna ställer sig aviga den dagen man får problem! Man bör vara uppmärksam på deras finstilta (varit kund hos dem i 8år) och har du en stylad bil som du vill försäkra in hos Länsförsäkringar så råder jag er till att åka in för "tillsyn" hos bolagets handläggare så att bilens skick dokumenteras. Det kan vara kjolpaket el ljudanläggning. Åk in för sk besiktning.
Betala hellre lite extra i premie än att stå där den dagen du kanske fått dina fälgar stulna och bolaget vägrar betala ut ersättning.
smile

Det konstiga i ditt fall är att jag hade en kollega som fick sin S4 stulen för 10 år sen nu och fortfarande inte sett en enda krona var till och med om värderad av deras egna tekniker. men dom hävdar bara att bilen inte ska gå att stjäla. och det var trygg hansa.

Själv har jag LF på min och fick ut skadegörelse på den och då bytte dom tak samt lackade om stora delar av bilen. däremot är jag rädd om det skulle hända något.

Alla bilar går att stjäla mer el mindre. Det finns folk som spar en nyckel som minne vid försäljning.
Lätt att stjäla sin gamla bil då, även en S4! wink
Första misstanken går dock alltid till ägaren...!

Bolagen försöker alltid med allt för självklart VILL DEM INTE betala ut en krona om dem absolut inte måste!
Bara för att man betalar höga premier enligt eget tycke så uppgår det sällan till hela bilens värde om du så äger bilen under flera år utan minsta problem.

När jag behövde hjälp av mitt bolag så fick jag höra att jag hade en "olaglig bil" då hästantalet som bilen var inreggad med på vägverket inte stämde överrens med verkliga effekten som jag angivit!
Så, minsta lilla grej som man gör och utökar effekten på sin bil, KAN bolagen ställa emot en sedan vid problem.
Varför skulle dem inte? Dem har full rätt att göra det!
Tyvärr...

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

7 470 Inlägg
20 februari 2012
mm därför man har wasa bilsport wink och har den reggad med rätt motor smile

Ingen himmel är så blå som min
2 981 Inlägg
20 februari 2012
Gjensidige skötte sig exemplariskt när jag var med om en olycka och bilen blev inlöst. Bra, rimlig/vettig värdering (ja täljde inte guld, men hade kunnat köpa en motsvarande ungefär) och snabb utbetalning (ett par dagar efter mitt skriftliga godkännande så hade jag pengarna på mitt konto).

Att jämföra priser spelar ingen roll här - det är så individuellt och beroende på var man bor och vilken bil osv. Dessutom är sällan billigast även bäst. Enkelt!

/Mattias

Sök