3233
Sök

Den stora extraljus tråden

GL77
18 oktober 2012
Trådstartare
Waahlvik skrev:
Aerocombi skrev:
Waahlvik skrev:

Köpte det på mekonomen i boden

O vad är det för cc mått mellan "öglorna" på den?

bra fråga, men står då: extraljusfäste 4 extraljus 225mm å snubben där på mekonomen sa att de var för 4 stora å såhär ser det ut 350kr kostade det:
http://i45.tinypic.com/33wr3vb.jpg

Sjysst wink

264 Inlägg
18 oktober 2012
Caffe skrev:
johan740_89 skrev:
G-TECH skrev:
Läs i tråden, några sidor bakåt...

läste lite nu men dom står ju för om det är fel på grejorna

Fast G-TECH är sponsrad av "de andra" dvs .se så han är jävligt snabb att gnälla när någon drar upp .nu i tråden...

Jag har totalt handlat xenongrejor för mer än vissa betalar för bilen. Det har varit tal om gruppköp och inköp till tjänstebilar och jag har alltid varit den stackars saten som även måste reklamera om det blir fel på beställningen och vid defekter.

Jag är trots det inte sponsrad av någon, och favoriserar ingen, men jag tycker oavsett viken firma som konsekvent missköter sig eller säljer dåliga produkter så ska de ha en släng av sleven.
Nu är inte denna tråd till för diskussion av olika firmor, men jag kan inte hålla truten.
Jag har aldrig, aldrig, haft sådana problem med att få reklamationer och felaktiga leveranser reglerade som när vi beställde av humanhabit på den tiden innan de bröt upp sig i 2 firmor med snarlika namn.
Det to TRE månader innan man fick något vettigt ur de som satt på andra sidan luren. Efter över 20 mail med diverse floskler och löften om ny leverans utan att något hände överhuvudtaget så brinner även den mest tålmodige. Ser man mailkonversationen så tror en vettig människa inte sina ögon...

Nu verkar humanhabit.se gudskelov ha lyckats frigöra sig från dessa personer.
Har hört är det är dessa som nu har startat upp .nu. Om det skulle vara fallet så skulle jag inte ens kunna ringa dit utan att få ett spontant slaganfall.
Jag skulle kunna fortsätta med ytterligare många skräckinjagande exempel, men jag hoppas att marknaden självsaneras från sådana typer.
Jag hoppas ingen här råkar ut för samma sak.

Så, åter till diskussion om vår fetish, xenon... big_smile

Sensmoral: En firma är aldrig bättre än sin kundhantering.

Svår dieselmissbrukare och gravt xenonberoende

GL77
18 oktober 2012
Trådstartare
JE71 skrev:
Caffe skrev:
johan740_89 skrev:

Fast G-TECH är sponsrad av "de andra" dvs .se så han är jävligt snabb att gnälla när någon drar upp .nu i tråden...

Jag har totalt handlat xenongrejor för mer än vissa betalar för bilen. Det har varit tal om gruppköp och inköp till tjänstebilar och jag har alltid varit den stackars saten som även måste reklamera om det blir fel på beställningen och vid defekter.

Jag är trots det inte sponsrad av någon, och favoriserar ingen, men jag tycker oavsett viken firma som konsekvent missköter sig eller säljer dåliga produkter så ska de ha en släng av sleven.
Nu är inte denna tråd till för diskussion av olika firmor, men jag kan inte hålla truten.
Jag har aldrig, aldrig, haft sådana problem med att få reklamationer och felaktiga leveranser reglerade som när vi beställde av humanhabit på den tiden innan de bröt upp sig i 2 firmor med snarlika namn.
Det to TRE månader innan man fick något vettigt ur de som satt på andra sidan luren. Efter över 20 mail med diverse floskler och löften om ny leverans utan att något hände överhuvudtaget så brinner även den mest tålmodige. Ser man mailkonversationen så tror en vettig människa inte sina ögon...

Har hört är det är dessa som nu har startat upp .nu. Om det skulle vara fallet så skulle jag inte ens kunna ringa dit utan att få ett spontant slaganfall.
Jag skulle kunna fortsätta med ytterligare många skräckinjagande exempel, men jag hoppas att marknaden självsaneras från sådana typer.

Bra slut kommentar wink Och bra skrivet för övrigt.

Nu åter till EXTRALJUS snacket...
Senast redigerat av G-TECH (18 oktober 2012)

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
18 oktober 2012
G-TECH skrev:
JE71 skrev:

Vacker bild! Man uppskattar alltid en som KAN fota och som har vett att justera vitbalansen rätt, så att färgerna återges korrekt!

G-TECH skrev:
Har nu fotograferat över 13 olika lampor med olika färger. Har även gjort uppstarts tester på olika ballaster, problemet är att vissa ballaster har en tendens att störa ut min inspelnings utrustning sad

Snälla, skriv då ut vilka ballaster som stör. Erfarenheter är ju till för att delas..  smile

70w ballasten har en tendens att störa, men jag ska göra fler tester. Det som störs är då bara min inspelnings utrustning, har inte testat om den stör radion ännu... Mer tester skall göras imorgon smile

Låter bra. Är sugen på att köpa just 70speedstarter. Men inge roligt om det stör radion.

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

278 Inlägg
18 oktober 2012
Någon som vet hur det lyser med gul toning medans man har 6000k xenon i halvljus ?

264 Inlägg
18 oktober 2012
fabbemannen skrev:
Någon som vet hur det lyser med gul toning medans man har 6000k xenon i halvljus ?

Jag kan tänka mig att det lätt blåa skenet från 6000k jämnas ut en aning av den gula filmen.
D.v.s. ljustemperaturen blir som från en vanlig 5000k lampa men med lägre ljusstyrka eftersom toningen äter ljuseffekt.

733 Inlägg
18 oktober 2012
JE71 skrev:
fabbemannen skrev:

Jag kan tänka mig att det lätt blåa skenet från 6000k jämnas ut en aning av den gula filmen.
D.v.s. ljustemperaturen blir som från en vanlig 5000k lampa men med lägre ljusstyrka eftersom toningen äter ljuseffekt.

Jag kör med 4300k med gul film och det lyser gult, men när man startar upp xenonet när lampan lyser blåare så lyser det snorgrönt^^ så jag skulle inte köra högre kelvintal än 4300k om du har tänk köra med gul film annars är risken stor att det kommer lysa grönaktigt tongue

802 Inlägg
18 oktober 2012
Seth skrev:
Kan ju lägga in en fråga angående koppling av styrström.
Mitt extraljuskablage har en +och- kabel för styrningen. Och då undrar jag om jak kan koppla + på helljuskabeln o - på batteriet.
Eller om jag ska seriekoppla genom relät till helljuset

Alternativ nr 1 skulle jag ha provat

264 Inlägg
18 oktober 2012
benz_89 skrev:
Jag kör med 4300k med gul film och det lyser gult, men när man startar upp xenonet när lampan lyser blåare så lyser det snorgrönt^^ så jag skulle inte köra högre kelvintal än 4300k om du har tänk köra med gul film annars är risken stor att det kommer lysa grönaktigt tongue

Hmmm... där sa du nåt...   blått och gult blir ju som du säger.... grönt? Eller?
En liten vetenskap det där med färgblandningar.

733 Inlägg
18 oktober 2012
JE71 skrev:
benz_89 skrev:

Hmmm... där sa du nåt...   blått och gult blir ju som du säger.... grönt? Eller?
En liten vetenskap det där med färgblandningar.

Joo blått & gult blir grönt wink Lyser redigt grönt just när jag startat xenonet big_smile

GL77
18 oktober 2012
Trådstartare
C_A_T skrev:
G-TECH skrev:
JE71 skrev:

Vacker bild! Man uppskattar alltid en som KAN fota och som har vett att justera vitbalansen rätt, så att färgerna återges korrekt!

Snälla, skriv då ut vilka ballaster som stör. Erfarenheter är ju till för att delas..  smile

70w ballasten har en tendens att störa, men jag ska göra fler tester. Det som störs är då bara min inspelnings utrustning, har inte testat om den stör radion ännu... Mer tester skall göras imorgon smile

Låter bra. Är sugen på att köpa just 70speedstarter. Men inge roligt om det stör radion.

Jag testade speed starter ballasten idag då jag hade radion på, och den störde inte ut den. Den stör bara ut min GoPro kamera vid inspelning, iofs gör de flesta ballaster det när man är för nära ballasterna. Jag brukar ju inte ha kameran så nära ballasterna då jag filmar mina extraljus.

802 Inlägg
18 oktober 2012
G-TECH skrev:
Hur många här inne är på vår Facebook mötesplats?
https://www.facebook.com/groups/259863437403026

Jag cool

GL77
18 oktober 2012
Trådstartare
C_A_T skrev:
G-TECH skrev:

Jag cool

wink

Meldem
4 137 Inlägg
18 oktober 2012
C_A_T skrev:
G-TECH skrev:

Jag cool

Jag reggade mig tidigare idag !

2 624 Inlägg
18 oktober 2012
G-TECH skrev:
C_A_T skrev:
G-TECH skrev:

Jag cool

wink

Ja det hade funkat för mig om du tar bort blockeringen G-tech. Så sluta fjanta och gör det nu! smile
Senast redigerat av martinn (18 oktober 2012)

130 Inlägg
18 oktober 2012
Någon som vet vilka stift som går till vad på min Volvo original extraljusknapp?

4 stift med inbyggd lampa. 2 för styrning samt 2 till lampan

Stift:
Y
S
31
+

Vad ska ligga på vad? smile

Har googlat utan resultat
Senast redigerat av Lordh (18 oktober 2012)

512 Inlägg
18 oktober 2012
G-TECH skrev:
Hur många här inne känner till vår Facebook mötesplats?

Ni som inte är medlemmar där, är bara ett mus-klick bort wink

(Ni som redan är medlem där behöver inte svara på detta, detta är bara en uppmaning att vi finns där oxå)

int jag. Har int he där satans facebook.  smile

GL77
18 oktober 2012
Trådstartare
martinn skrev:
G-TECH skrev:
C_A_T skrev:

Jag cool

wink

Ja det hade funkat för mig om du tar bort blockeringen G-tech. Så sluta fjanta och gör det nu! smile

Den är borta ???

GL77
18 oktober 2012
Trådstartare
JE71 skrev:
Caffe skrev:
johan740_89 skrev:

Bra slut kommentar wink Och bra skrivet för övrigt.

Nu åter till EXTRALJUS snacket...

783 Inlägg
18 oktober 2012
Nu är snart en 60cm ledramp 120w och 7200 lumen på väg hem :-D

Sök