Ankmeister skrev:
granadadr skrev:
Ankmeister skrev:
kan tillläga att bilen är automat. Att det slocknar är ju att dåligt med ström kass jord men att bilen dör i 100 km/h på motorvägen är mindre roligt.
Den rör sig knappt med 2x55w halogen men den har ju sagt dött vid 2 tillfällen på motorvägen.
Tror det sitter en 100 ah generator.
Mätt på batteriet med motor igång levererar den 13.7v och den ger samma volt med all tänkbar utrustning igång så den är inte dålig.
en dum fråga,, men har du säkrat av extraljusen?? för om det vore ballasterna som kortslöt något,, så borde ju säkringen löst ut

Yes satt en glassäkring till xenonlamporna Nu sitter det 10 amp flatsäkring till halogen lamporna. Eftersom den dog i samband med extraljusen sattes igång. Med halogen är det inga problem utan med xenon.
10Amp låter lite lite. Jag har 15A till ett relä till mina 75w. Jag hade nog slagit in en 15A och provat om det dog då också.Jag hade en 850 en gång som bara dog som du säger när som helst vid körning och jag bytte bränslerelä då det är dåliga lödningar i dom har jag hört. Kan ju vara samma på din v70 men är inte säker.
Jo men den dog bara om jag startade extraljusen. Även om jag startade helljus och sen körde igång extraljusen dog den. Hade då 35w snabbstartande ballaster från humanhabit.
Då skulle jag tro att det är ngt fel på jorden. Men hur blir det om du står still. Blir det lika dant då med eller bara vid körning på väg? Om du kör snabbt lr långsamt spelar det ngn roll?
Senast redigerat av C_A_T (19 oktober 2012)