1715
Sök

Koppla in DRL via tändningen

414 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Tja. Bilen de gäller äer volvo v70-98 25se

Problemet är inte riktigt var jag ska sätta sladdarna. Utan har ett DRL Kitt. Finns 3 sladdar.  En +, En- och En som man sätter på halvljuset lr parkering för att DRL ska slockna när dom tänds.

Har ett läge i ljusaoutomatiken som gör att allt är släkt. I det läget ska DRl Lysa. Kopplar man skiten på batteriet lyser det konstant.

Vill att dom ska lysa samtidigt som tändningen är ingång.
På tändspolen ( tror jag det är ) sitter iaf vid luftburken. Så finns det en röd sladd som jag testat och det skulle fungera att använda den. nu har inte motorn varit igång samtidigt Utan bara tändningen. Vågar man detta? Eller ska jag via ett extraljus relä koppla in den och använd den som remote sladd?
Saken e att har försökt med 2 relän antingen är båda kassa eller så funkar inte detta kitt med ett extraljus relä. Mistänker det först nämnda.
Finns det något annat i bilen man kan tjyva ström ifrån? gärna i motorrummet.

Mvh Oskar
Senast redigerat av Ankmeister (23 februari 2012)

13 Inlägg
26 februari 2012
Jag kopplade drl på min 740 och jag tog strömmen ifrån positionsljuset. men jag är inte helt 100 på att v70 har det, men om så funkar det kanon:)

414 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
jagrullar745 skrev:
Jag kopplade drl på min 740 och jag tog strömmen ifrån positionsljuset. men jag är inte helt 100 på att v70 har det, men om så funkar det kanon:)

Det fungerar självklart. Men DRL ljus får ej lysa samtidigt som positonsljus. Där va problemet smile

13 Inlägg
26 februari 2012
Det är ingen snut som bryr sig endå smile

13 Inlägg
26 februari 2012
annars går det ju köra med switchknapp om man nu vill det smile

414 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
jagrullar745 skrev:
annars går det ju köra med switchknapp om man nu vill det smile

Nej men har ett läge på ljusställarn där inget är tänt. Men har lyckats lösa det. Kopplade in den i tändningsladden i stereon. så i Läge 0 så lyser Drl Ljusen.

Sök