2977
Sök

Byta spridare Audi a4 1.8T

572 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Hallå.. Jag skulle höra med er om det med att byta spridarna till gröna spridar.. Hur står betydelse gör dessa spridare jämfört med original? Bilen är då en Audi A4 1.8T Quattro årsmodel 03a. Bilen är då chippad vet ej vilket steg med där sitter sport avgassystem samt öppet luftfilter från bsr.

Tack på förhand

DZ Design På Facebook

1 290 Inlägg
26 februari 2012
Dannz0 skrev:
Hallå.. Jag skulle höra med er om det med att byta spridarna till gröna spridar.. Hur står betydelse gör dessa spridare jämfört med original? Bilen är då en Audi A4 1.8T Quattro årsmodel 03a. Bilen är då chippad vet ej vilket steg med där sitter sport avgassystem samt öppet luftfilter från bsr.

Tack på förhand

Nu vet jag inte hur stor skillnad det är på spridarna men jag skulle nog påstå att det inte kommer göra någon skillnad. ECUn kommer att kompensera och justera ner om det inte är så att spridarna idag går magert för att dom inte räcker till. Antingen skaffar du en bredbandslambda för att kontrollera eller så hittar du någon med precis samma "setup" som har kollat upp värdena. Om det är en annan spridarbild mellan de du har och de gröna så kan det också påverka vad som händer, antingen blir det sämre eller så blir det bättre.
Senast redigerat av Exsicco (26 februari 2012)

572 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Aha.. hoppas det kommer en in här och ser detta som har gjort det.. Hehe..

Ja jag vet inte hur stora spridare jag har nu.. Ska kanske kolla upp det och se vilken skillnad där är mellan dom.. smile

DZ Design På Facebook

1 290 Inlägg
27 februari 2012
Dannz0 skrev:
Aha.. hoppas det kommer en in här och ser detta som har gjort det.. Hehe..

Ja jag vet inte hur stora spridare jag har nu.. Ska kanske kolla upp det och se vilken skillnad där är mellan dom.. smile

Antar att det är Bosch-spridare. Kolla numret på dom och googla så lär du hitta listor med all info. Hittade en excel-lista när jag kollade efter spridare till min Roadster.

572 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Tack.. Ska jag göra.. smile

DZ Design På Facebook

Sök