Har köpt en golf mk1 cab och tänkte stoppa i lite ljud i den problemet blir att när man tar ner sufletten så täcks ju hatt hyllan över och då kan man inte ha några högtalare där
Så behöver lite hjälp om vart ja kan sätta högtalare. Tänkte bygga egna dörr sidor och sätta i 1 eller 2 kitt system i dörrarna.
Vart kan man sätta en bas låda? går det i skuffen eller måste jag "bygga" in den under hands facket ?
Berätta gärna hur DU har gjort i din bil/cab utan att ha modifierat för mycket.
Jag byggde en isobarik låda som precis gick in i "brevinkastet" bak. Ett par handdukar och ett par badbyxor är vad som blir kvar i utrymme. I bilen jag hade satt det redan 8" trevägs coaxialer i dörrarna så jag lät dem vara men kompletterade med separata diskanter på instrumentbrädan.
Vilken modell är det du har ? Hade en 83:a 1.8 Gli med GTI motor som inte var så vanlig. Kul bil.
Jag byggde en isobarik låda som precis gick in i "brevinkastet" bak. Ett par handdukar och ett par badbyxor är vad som blir kvar i utrymme. I bilen jag hade satt det redan 8" trevägs coaxialer i dörrarna så jag lät dem vara men kompletterade med separata diskanter på instrumentbrädan.
Vilken modell är det du har ? Hade en 83:a 1.8 Gli med GTI motor som inte var så vanlig. Kul bil.
Peter
Tjenare. Okej låter faktist bra dedär:) Det är en Golf gls cab -80 har inte fått hem den än så får vänta med ljud bygget men tänkte att jag skaffa lite info å tipps bilder kommer på den så fort ja fått hem den Ska va klar te Bugrun på mantorp i sommar är målet men finns det ingen lösning så man kan ha 6,9or i hatt hyllan å de spelar med ner cabbat?
Ah har varit inne och kollat på den och fick lite inspiration men får se om ja ska beställa Spl's horn skrikare å sätta in i instrument brädan. Men jag får se tack för länken
Dom groteska 8'orna spelade helt OK efter att jag dämpat dörren (satt steg till frontsystemet). Ljudbilden vill man ju få framifrån. Annars ett schysst 6,5" kit med ett bra steg ska ju räcka till. DLS RM6.2 + RA25 t.ex.
Dom groteska 8'orna spelade helt OK efter att jag dämpat dörren (satt steg till frontsystemet). Ljudbilden vill man ju få framifrån. Annars ett schysst 6,5" kit med ett bra steg ska ju räcka till. DLS RM6.2 + RA25 t.ex.
Jo jag har läst mig fram till det oxå:) Får se va det blir har 3 eller 4a kitt system ligger hemma nu då jag sålde bilen för ett tag sen men får se om de blir 6,5 eller 5,25 återstår men tack för tippset på dls