3816
Sök

Bygga ljud i Golf 1 cab?

983 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Tjenare.

Har köpt en golf mk1 cab och tänkte stoppa i lite ljud i den problemet blir att när man tar ner sufletten så täcks ju hatt hyllan över och då kan man inte ha några högtalare där hmm

Så behöver lite hjälp om vart ja kan sätta högtalare. Tänkte bygga egna dörr sidor och sätta i 1 eller 2 kitt system i dörrarna.

Vart kan man sätta en bas låda? går det i skuffen eller måste jag "bygga" in den under hands facket ?

Berätta gärna hur DU har gjort i din bil/cab utan att ha modifierat för mycket.

Mvh Jesper.

108 Inlägg
27 februari 2012
Jag byggde en isobarik låda som precis gick in i "brevinkastet" bak. Ett par handdukar och ett par badbyxor är vad som blir kvar i utrymme.
I bilen jag hade satt det redan 8" trevägs coaxialer i dörrarna så jag lät dem vara men kompletterade med separata diskanter på instrumentbrädan.

Vilken modell är det du har ? Hade en 83:a 1.8 Gli med GTI motor som inte var så vanlig. Kul bil.

Peter smile

983 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
wolw skrev:
Jag byggde en isobarik låda som precis gick in i "brevinkastet" bak. Ett par handdukar och ett par badbyxor är vad som blir kvar i utrymme.
I bilen jag hade satt det redan 8" trevägs coaxialer i dörrarna så jag lät dem vara men kompletterade med separata diskanter på instrumentbrädan.

Vilken modell är det du har ? Hade en 83:a 1.8 Gli med GTI motor som inte var så vanlig. Kul bil.

Peter smile

Tjenare. Okej låter faktist bra dedär:) Det är en Golf gls cab -80 smile har inte fått hem den än så får vänta med ljud bygget men tänkte att jag skaffa lite info å tipps smile bilder kommer på den så fort ja fått hem den smile Ska va klar te Bugrun på mantorp i sommar är målet smile  men finns det ingen lösning så man kan ha 6,9or i hatt hyllan å de spelar med ner cabbat?

mvh

1 727 Inlägg
27 februari 2012
Den här Golfen har ägaren haft(har) mycket roligt med.
http://www.garaget.org/?car=117212

Pierre
Senast redigerat av Horsyhorse (27 februari 2012)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

983 Inlägg
27 februari 2012
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
Den här Golfen har ägaren haft(har) mycket roligt med.
http://www.garaget.org/?car=117212

Pierre

Ah har varit inne och kollat på den och fick lite inspiration smile men får se om ja ska beställa Spl's horn skrikare å sätta in i instrument brädan. Men jag får se smile
tack för länken

Mvh

108 Inlägg
27 februari 2012
Dom groteska 8'orna spelade helt OK efter att jag dämpat dörren (satt steg till frontsystemet). Ljudbilden vill man ju få framifrån.
Annars ett schysst 6,5" kit med ett bra steg ska ju räcka till. DLS RM6.2 + RA25 t.ex.

983 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
wolw skrev:
Dom groteska 8'orna spelade helt OK efter att jag dämpat dörren (satt steg till frontsystemet). Ljudbilden vill man ju få framifrån.
Annars ett schysst 6,5" kit med ett bra steg ska ju räcka till. DLS RM6.2 + RA25 t.ex.

Jo jag har läst mig fram till det oxå:) Får se va det blir har 3 eller 4a kitt system ligger hemma nu då jag sålde bilen för ett tag sen smile men får se om de blir 6,5 eller 5,25 återstår smile  men tack för tippset på dls smile

Sök