Ratten är sned, lätt att åtgärda?

ephreak
9 september 2006 · 22 Inlägg

Hej alla glada!

Har en Saab 9-5 och det är så att ratten är sned, är det lätt att åtgärda problemet?

Det är inget som stör mig, men om det är en grej man kan fixa själv (är inte bra på att meka) så vore det ju bra. OM det är så att man måste lämna in bilen låter jag det vara, då bilen går bra ändå.

Vore tacksam för svar om det är NÅGON här som vet hur man gör.

/ Ephreak

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
9 september 2006 · 1 660 Inlägg

Har du airbag kan det vara lite "giftigt pyssel", men är det utan så är det bara att köra på något trafikglest ställe, köra rakt och stanna. plocka loss ratten, sätta den rakt o sen dra åt fästmuttern igen..  Kolla däcken oxå så dom inte blir snedslitna, *om inställningen har rubbats så ratten har blivit sned* kan vara en god ide att lämna in för en framvagnsinställning i så fall.

Renjägarn
9 september 2006 · 638 Inlägg

En framvagnsinställning löser nog ditt problem. Om det nu bara är att den står lite snett?

Kommer väl nånting här snart!
ephreak
9 september 2006 · 22 Inlägg

okej, så det är det säkraste sättet att lösa problemet? Japp, ratten är med airbag. Den är lite sned, mittengrejen (strecket eller vad man nu ska säga) ligger på klockan ett ungefär.

Visst brukar en framhjulsinställning kosta runt tusenlappen att göra?

Tack för alla svar!

Senast redigerat av ephreak (9 september 2006)

LEEKAPÅGEN Trucker
9 september 2006 · 93 Inlägg

på min kostade d 1100 men ett nytt däck för mig kostar 2300, så valet var inte svårt för mig!

Mvh LP

// Leekapågen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang