Nu äntligen ska jag försöka mig på en projekttråd!
Bilen i fråga är en 900 coupe sedan 95 i ovanligt fint skick. Har gått ca 11500mil och verkar vara väldigt pedantskött.
Självklart ska det byggas lite stereo i bilen, planen är följande;
I dagsläget används en Alpine 102ri som signalkälla, denna skall bytas till en Alpine 9855r.
Det finns även någon aktiv baslåda i bilen från Pioneer.
Planen är att stoppa i lite Amega-prylar fram, 3,5koaxialer på brädan samt 6,5 midbasar i dörrarna.
Bak kommer det hamna en Hertz SX 300 istället för den aktiva historian.
Jag kommer använda ett MB Quart PAB 2100 till koaxialerna på brädan, ett audison VRX 2.250 och ett B2 mono till basen.
I kabelväg kommer Hollywood-kablage användas förutom till signalkablar. Här används DLS Ultimate SL5 samt AudisonConnection BT2 kablage.
Bilen kommer även dämpas med SilentCoat där det behövs.
Delar av vad som skall in i bilen
Som grundtanken var
Lådan är under uppbyggnad
![http://i527.photobucket.com/albums/cc352/inuz_photo/IMAG0106.jpg]()
Har även hunnit med att fixa lite ordentliga anslutningar till kablaget. Det är kopparskenor jag lött ihop med en batterikabelsko. Perfekt kontakt och även stabilt.

Signalkablaget som kommer nyttjas
Jag funderade lite ang hyllan som syntes innan och det blev inget bra. Den tog för mycket plats och var sjukt otymplig. Därför tog jag plattjärn och bockade till i 90 grader och fäste den lilla 2kanalaren på, det resulterade i detta
Sedan tog jag den andra tvåkanalaren och skruvade fast ovanpå stativets "fötter", då blev det såhär
Jag får be om ursäkt för att det blir lite rörigt i början, har redan kommit en bit in i bygget men hoppas det skall bli nått så när tydligt!
Mini-update!
Kör en liten miniuppdatering, tänkte att utsidan måste ju även den se nått så när fräsch ut så jag åkte och fixade lite goa grejer!
![http://i527.photobucket.com/albums/cc352/inuz_photo/IMAG0116-1.jpg]()
Imorgon kommer det troligen att hända en hel del, en heldag i garaget.

Alla kommentarer är välkomna, kom gärna med tips och råd!