Vill inte ha mellanrumet mellan Kjolpaketet och bilen

1Snake
9 september 2006 · 286 Inlägg

Hej som rubriken säger vad ska jag gör spackla ska jag ta glasfiber..

Snälla hjälp mig, om ni har något skriv bara skriv gärna också hur man gör är nybörjare, men oroa er inte jag ska nog klara av det bara ni förklarar..

(har man hjälp till att bygga hus och utbildar sig till elektriker så ska jag nog klara av det)

Senast redigerat av 1Snake (9 september 2006)

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
jinxs 90mil+ på en tank.
9 september 2006 · 484 Inlägg

en bild skulle hjälpa.
Annars är glasfiber spackel eller glasfiber väv med polyester ganska bra att fylla igen med.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
1Snake
9 september 2006 · 286 Inlägg

jag läste att nåt kunde spricka efter ett tag på nåt forum för ett tag sen vad är det som kan spricka?..spackel??

För glasfiber ser då ut som ett bra allternartiv..men man ska väll våtslipa om man ska lacka det sen??

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Real_Performance "Living My Life Sideways"
9 september 2006 · 208 Inlägg

Du ska inte lacka rakt på glasfibern . utan du ska även ha ett lacger spackel det är bäst.  blir finast lack resultat då,

1Snake
9 september 2006 · 286 Inlägg

Real_Performance skrev:
Du ska inte lacka rakt på glasfibern . utan du ska även ha ett lacger spackel det är bäst.  blir finast lack resultat då,

Nåt ställe du kan rekomendera att köpa spackel från, köper hällre bra saker som är lite dyrare än skit som bara spricker eller nåt..

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Real_Performance "Living My Life Sideways"
9 september 2006 · 208 Inlägg

Närmaste mekonomen eller bildelen om det finns där du bor.biltemas funkar.  men problemet med det är att det är lite svårare att hantera och att det bli porer så därför får man spackla fler gånger .Annars bra och billigt.  men föredrar att du tar från dem andra som jag angav när det gäller sidokjolar och sånt för att det är så känsliga ställen,,   vad har du för bil du ska fixa ?

1Snake
9 september 2006 · 286 Inlägg

jag hade tänkt att fixa till en gammal volvo 740 ordentligt..jag menar inget halvdant utan jag menar utställnings material..tongue

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Real_Performance "Living My Life Sideways"
9 september 2006 · 208 Inlägg

Ahh  äntligen nån som tänker göra en 740 fin och inget laffs. big_smile  Har du några bilder på den som den ser ut nu?

1Snake
9 september 2006 · 286 Inlägg

Real_Performance skrev:
Ahh  äntligen nån som tänker göra en 740 fin och inget laffs. big_smile  Har du några bilder på den som den ser ut nu?

Tyvär så är den inte inköpt än :S men ska köpa den av slutet av denna månad..
Ska köpa denna om den är kvar då http://www.blocket.se/vi/9195393.htm?ca=23_2_s
Lite stylad men det ska fixas mkt mer,
tror du man kan få på ett bodykit från en s.40 till 740.n ska nog testa det kan nog gå med "lite" modifikationer big_smile

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Real_Performance "Living My Life Sideways"
9 september 2006 · 208 Inlägg

Okej den bilen verkade inte så illa . Jag säger som så här inget är omöjligt. Eftersom s40 är något kortare och smalare så får du helt enkelt såga av fram och bakspoiler på mitten och fylla ut det som återstår med glasfiber och polyester och sedan spackel på det.  Vilket paket funderar du på? . rekommenderar att du mäter på bilen när du köpt den hur lång din tröskel är och sen går du in på typ realcar och köper en universal sidokjol som har rätt längd. för det är inte alltid så lätt att kapa s40.s sidokjol .   Men fram och bakspoiler ska nog gå. tongue

1Snake
9 september 2006 · 286 Inlägg

okej. Jag har tittat på front och bakre stötfångare  från challeger hetter den, från www.scstyling.com

Senast redigerat av 1Snake (9 september 2006)

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Real_Performance "Living My Life Sideways"
9 september 2006 · 208 Inlägg

Det kittet satt inte fel och den bör inte va några större problem att kapa sidokjolarna och inte heller fronten och bakspoliern .  köp det

Braather (none)
10 september 2006 · 1 725 Inlägg

Vet du vad det är för slags plast du har på ditt kjolpaket ?

Senast redigerat av Braather (10 september 2006)

--Lev i går som det vore i morgon--
Real_Performance "Living My Life Sideways"
10 september 2006 · 208 Inlägg

Oftast så är front och bakspoilern av glasfiber.  nästan alltid och sidokjolarna av nån slagtåligplast

1Snake
10 september 2006 · 286 Inlägg

jo ska se om jag har råd detta blir ett långsiktigt projekt för studerar nu sad , men sen när man börjar jobba så ska de gå fortare:P

Senast redigerat av 1Snake (10 september 2006)

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Real_Performance "Living My Life Sideways"
10 september 2006 · 208 Inlägg

Okej som mitt då.  fast mitt börjar närma sig klart nu .  det är bara att spara så mkt som möjligt av studie pengarna.

1Snake
10 september 2006 · 286 Inlägg

jo de gör jag, har råd till bilen och kommer väll ha lite pengar kvar så kanske har råd till en spoiler. big_smile

Inget kan vara för billigt, Bara för dyrt!
Real_Performance "Living My Life Sideways"
10 september 2006 · 208 Inlägg

Aha .  precis . man ska köpa en så man har råd att styla den tongue

Braather (none)
10 september 2006 · 1 725 Inlägg

Det är inte alltid.. På min front är det en härdplast som gör det svårt att arbeta med den.  Men är det så att han har glasfiber kjol så är det kanon. För man kan göra ett litet eget projekt då man kan använda samma slags plast och smälta den på kjolen och på så sätt kunna göra egna fästen som i sin tur gör att man kan få upp kjolen lite och göra en annan lite look på den. För det kommer det bli i vilket fall..
Men det skulle vara mycket lättare med en bild på det hela....

--Lev i går som det vore i morgon--
Real_Performance "Living My Life Sideways"
10 september 2006 · 208 Inlägg

Okej .  jo det underlättar mkt.  finns en bild på www.scstyling.se

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang