Billjud: DIQ´s AUDIo Audi Coupé Quattro 1985

diq
4 mars 2012 · 7 Inlägg

Byggherre
Diq Khongwong

Bil
Audi coupe´quattro 1985, inköpt 18 september 2000.

Designtänk
Bilen är från pudelrockens era så hela bygget är utfört med rocknrollmetoder: Hårdrock, nitar och läder och lite Audi Sport och flockade detaljer till minne av Audis stora dominans i rallyvärlden på 80-talet. Stålborsten har använts flitigt på aluminiumdelarna. Kantiga former precis som på utsidan. Dessutom lite inspiration och delar från nyare Audi. Nya slutstegsskyltar och paneler mm från Gravyrbutiken

Komponentval
Jag använder bara saker jag gillar, detta bygge har tagit lång tid på grund av detta. Hellre köpa bra grejer begagnat än nytt billigt skräp! Därför har jag köpt del för del när tillfällen funnits. Setupen lyder:

HU: Nakamichi CD 700 MK1
Växlare: Nakamichi MF51
DSP: Alpine PXA-H800 styrd av en RUX-C800
Diskant: Amega TW28
Mellanregister: Amega "MRQ 3", kustom by DIQ
Midbas: 2 par Amega DRVRQ 6
Subbas: Genesis A25.01
Slutsteg diskant: Genesis Dual Mono Xtreme
Slutsteg mellanregister: Genesis Dual Mono Xtreme
Slutsteg midbas: 2 stycken Genesis Miniblock
Slutsteg subbas: Genesis Monoblock
Kablar: Streetwires, Autoleads och Audison Connection, allt såklart i strumpa och uppmärkt
Säkrings/Fördelningsblock: Kustom made in Thailand only for me by my friend, med plats för 10 mini-ANL
Batteribank: Biltema AGM95 Ah
Generator: Bosch 130 A från Saab 9-5
Batteriladdare: 2 stycken CTEK XS 25000
Ljuddämpning: Butyl
Baslåda: Handskfack ombyggt i polyester till baslåda på 22,5 liter
Instrumentbräda:Ombyggd i polyester med mittmonterat mätarhus från Audi 80/90/S2 1986-1996 och slutna lådor under på cirka 3,5 liter styck

Senast redigerat av diq (13 juni 2014)

Audi Coupé Quattro "DIQs AUDIo" (1985)
Noiseprojekt
4 mars 2012 · 1 523 Inlägg

Här hände det inte mycket Richard! wink

diq
5 mars 2012 · 7 Inlägg

Hur fungerar det med bilder här på Garaget??? Använder man typ forumbilder.se eller laddar man upp dem direkt här på Garaget?

Audi Coupé Quattro "DIQs AUDIo" (1985)
Noiseprojekt
5 mars 2012 · 1 523 Inlägg

Jodå det går att ladda upp direkt här på garaget..
När du är i forumstråden så klickar du på Skriv svar och ovanför skrivrutan har du ett gäng knappar.
Klicka på Ladda upp bild (fotoalbum)

Välj bild och voila! smile

//Danne

diq
5 mars 2012 · 7 Inlägg

OK! Då provar jag när jag kommer hem från garaget ikväll.

Audi Coupé Quattro "DIQs AUDIo" (1985)
Noiseprojekt
5 mars 2012 · 1 523 Inlägg

Gör så, ser jag fram emot smile

diq
5 mars 2012 · 7 Inlägg

Jag fattar inte varför men jag blir bara tillfrågad att lägga till fler bilder istället för att få välja ur albumet??? Jag har laddat upp ett album där man kan kolla.

Audi Coupé Quattro "DIQs AUDIo" (1985)
Noiseprojekt
6 mars 2012 · 1 523 Inlägg

Hmm konstigt, det kan jag tyvärr inte svara på hmm

diq
13 juni 2014 · 7 Inlägg

Nu har det hänt en hel del med bilen! Bland annat har sista(?) skyltarna från gravyrbutiken.se kommit och i princip hela bilen har blivit ombyggd ännu en gång... Kolla in bilderna på bilen, dock lite ostädat, dammigt och bilder tagna med dålig kamera men det får man bortse från. Hoppas att någon uppskattar arbetet!

Mvh Diq

Audi Coupé Quattro "DIQs AUDIo" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang