Ta bort

Eriksson121
5 mars 2012 · 66 Inlägg

ta bort fått svar

Senast redigerat av Eriksson121 (12 april 2012)

sv3nss0n
5 mars 2012 · 264 Inlägg

220orna bör ju ligga lite under litern blandat. 200orna är väl typ samma skulle jag tro, 300orna tar sig gärna över litern blandat dock smile 300orna är iallafall goa bilar så har du råd med den extra soppa förbrukningen så hade jag satsat på en sådan smile nackdelen är väl som vanligt rosten i framskärmarna... man bör även känna efter så att den känns fin i chassit och inte känns gungig sidleds smile

Pontiac Trans AM "471cui" (1975)
BMW 320D "Sportline" (2013)
Dodge B250 van "Nomad" (1989)
Eriksson121
5 mars 2012 · 66 Inlägg

sv3nss0n skrev:
220orna bör ju ligga lite under litern blandat. 200orna är väl typ samma skulle jag tro, 300orna tar sig gärna över litern blandat dock smile 300orna är iallafall goa bilar så har du råd med den extra soppa förbrukningen så hade jag satsat på en sådan smile nackdelen är väl som vanligt rosten i framskärmarna... man bör även känna efter så att den känns fin i chassit och inte känns gungig sidleds smile

Okej! Jag ser att det är lite "sällsyntare" med 300:or på blocket, dom är dyrare också för en stackars studerande som jag big_smile
Men då kanske man kunde skaffa sig en automat ändå smile Är det något speciellt man ska kolla efter på W124or ?

sv3nss0n
5 mars 2012 · 264 Inlägg

Eriksson121 skrev:

sv3nss0n skrev:
220orna bör ju ligga lite under litern blandat. 200orna är väl typ samma skulle jag tro, 300orna tar sig gärna över litern blandat dock smile 300orna är iallafall goa bilar så har du råd med den extra soppa förbrukningen så hade jag satsat på en sådan smile nackdelen är väl som vanligt rosten i framskärmarna... man bör även känna efter så att den känns fin i chassit och inte känns gungig sidleds smile

Okej! Jag ser att det är lite "sällsyntare" med 300:or på blocket, dom är dyrare också för en stackars studerande som jag big_smile
Men då kanske man kunde skaffa sig en automat ändå smile Är det något speciellt man ska kolla efter på W124or ?

jo dom är ju lite dyrare än 4orna såklart smile men ja det är ju blandannat det jag nämnde, bussningar o annat slits gärna i bakvagnen och om du vill slippa utgifter där så kan det vara bra att känna efter så det är "tight" ^^ rosten håller sig oftast till karossen så inga bärande delar är drabbade direkt. annars är det väl som vanligt ^^ lite allmänt, motorn ska kännas pigg och lådan ska växla hyffsat mjukt när den börjar nå temperatur, är rätt vanligt att dom rycker när dom är kalla.

BMW 320D "Sportline" (2013)
Dodge B250 van "Nomad" (1989)
Pontiac Trans AM "471cui" (1975)
Eriksson121
5 mars 2012 · 66 Inlägg

sv3nss0n skrev:

Eriksson121 skrev:

sv3nss0n skrev:
220orna bör ju ligga lite under litern blandat. 200orna är väl typ samma skulle jag tro, 300orna tar sig gärna över litern blandat dock smile 300orna är iallafall goa bilar så har du råd med den extra soppa förbrukningen så hade jag satsat på en sådan smile nackdelen är väl som vanligt rosten i framskärmarna... man bör även känna efter så att den känns fin i chassit och inte känns gungig sidleds smile

Okej! Jag ser att det är lite "sällsyntare" med 300:or på blocket, dom är dyrare också för en stackars studerande som jag big_smile
Men då kanske man kunde skaffa sig en automat ändå smile Är det något speciellt man ska kolla efter på W124or ?

jo dom är ju lite dyrare än 4orna såklart smile men ja det är ju blandannat det jag nämnde, bussningar o annat slits gärna i bakvagnen och om du vill slippa utgifter där så kan det vara bra att känna efter så det är "tight" ^^ rosten håller sig oftast till karossen så inga bärande delar är drabbade direkt. annars är det väl som vanligt ^^ lite allmänt, motorn ska kännas pigg och lådan ska växla hyffsat mjukt när den börjar nå temperatur, är rätt vanligt att dom rycker när dom är kalla.

Okej tack så mycket för bra svar ! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang