BMW E39 Bakstötfångare

dborg
5 mars 2012 · 14 Inlägg

Tjena!

Då jag är student och inte riktigt har råd med ett M-paket eller rejäla grejer tänkte jag att jag skulle vilja dra ut "slutrör" på min E39 med original bakstötfångare. Min idé är att skära ut ett hål för slutröret i bakstötfångaren!
Problemet är att jag vet inte hur jag ska gå till väga för att skära ut hålet i själva plasten, vad jag ska använda för verktyg osv.. Röromdragningar och svetsning har jag inga som helst problem med då både jag och min far är VVS-montörer, men jag skulle vilja ha lite tips på hur jag ska skära ut hålet och få det så fint som möjligt!
Tacksam för svar!

MagnusHedin
6 mars 2012 · 1 Inlägg

Tape å Sticksåg!

Ljepone * Studerande *
6 mars 2012 · 563 Inlägg

Precis som "MagnusHedin" skrivit. En tiger-/sticksåg är att rekommendera!  Nu vet jag ej om du hade tänkt & plocka bort hela kofångaren eller "köra direkt på". Men prova först på ett likartat/lämpligt material innan du ger dig på kofångaren.

Sen använd maskeringstejp eller en tejp sort för en dämpande effekt, så slipper du sprickor/flisor i plasten. Sen kan du slipa/grundmåla & lacka efteråt. Alternativt klippa/skära till en egentillverkad "diffuser" som du ba sätter på mellan kofångare & slutrör.

dborg
6 mars 2012 · 14 Inlägg

De kunde du sagt innan mange smile haha

Tack för tipsen Ljepone, ska försöka mig på detta strax efter jag har besiktigat den smile

Ljepone * Studerande *
6 mars 2012 · 563 Inlägg

dborg skrev:
De kunde du sagt innan mange smile haha

Tack för tipsen Ljepone, ska försöka mig på detta strax efter jag har besiktigat den smile

Ingen orsak! smile

Ha inge brådska.

Finns annars en liknande tråd på autopower.se. Där har en medlem lagt ut en bild på hur denna gjort. Ganska bra resultat trots allt.

dborg
14 mars 2012 · 14 Inlägg

Ljepone skrev:

dborg skrev:
De kunde du sagt innan mange smile haha

Tack för tipsen Ljepone, ska försöka mig på detta strax efter jag har besiktigat den smile

Ingen orsak! smile

Ha inge brådska.

Finns annars en liknande tråd på autopower.se. Där har en medlem lagt ut en bild på hur denna gjort. Ganska bra resultat trots allt.

Ljepone, hittar inte tråden på AP, sökt runt som en galning men inget, du orkar inte kolla om du kan hitta den? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang